steinrawr Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 jeg har et skjermkort med 512 ram. og 4gb ram i PC-en. men skjermkortet sjeler 2GB av RAMen! hvordan hindrer jeg dette? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hvordan ser du at skjermkortet stjeler 2 GB av rammen? Hørtes ut som en ny problemstilling for meg (i allefall når det er snakk om såpass mye minne). Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) jeg kan jo ikke være helt sikker da. men PC-en bruker 99% av RAMen på msn og explorer, og testen CAN YOU RUN IT på systemrequirementslab.com viser at skjermkortet har 2,5GB RAM. på cdmd-> dxdiag viser display-fanen at jeg har 2,5 GB ram og! Endret 18. mai 2008 av EMiRo Lenke til kommentar
simamu93 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Selv om skjermkortet stjeler RAMMEN betyr ikke det at rammen ikke ligger i PC! Den ligger nok i pc-en. Og dessutten er det en fordel at skjermkortet bruker noen av dine ram .. Spillene vil jo bli bedre Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 jo, at den tar litt RAM er jo greit, men at den skal ta så forbanna mye irriterer meg. som sagt så kan jeg ikke gjøre stort fordi PC-en låser seg når all rammen blir brukt opp til windows explorer og msn. så hvis det går an å tvinge skjermkortet til å bruke mindre hadde det vært greit. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 jo, at den tar litt RAM er jo greit, men at den skal ta så forbanna mye irriterer meg. som sagt så kan jeg ikke gjøre stort fordi PC-en låser seg når all rammen blir brukt opp til windows explorer og msn. så hvis det går an å tvinge skjermkortet til å bruke mindre hadde det vært greit. A: Ingen skjermkort tar 2gb ram såvidt jeg vet. Sjekk om alle (begge) rambrikkene fungerer og er korrekt satt i. B: Du bruker ikke opp 2gb ram på bakgrunnsprosesser med mindre du kjører ørten tunge programmer oppå hverandre. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 jo, at den tar litt RAM er jo greit, men at den skal ta så forbanna mye irriterer meg. som sagt så kan jeg ikke gjøre stort fordi PC-en låser seg når all rammen blir brukt opp til windows explorer og msn. så hvis det går an å tvinge skjermkortet til å bruke mindre hadde det vært greit. A: Ingen skjermkort tar 2gb ram såvidt jeg vet. Sjekk om alle (begge) rambrikkene fungerer og er korrekt satt i. B: Du bruker ikke opp 2gb ram på bakgrunnsprosesser med mindre du kjører ørten tunge programmer oppå hverandre. C: Maskinen er full av worms, trojaner, virus osv.. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) jo, at den tar litt RAM er jo greit, men at den skal ta så forbanna mye irriterer meg. som sagt så kan jeg ikke gjøre stort fordi PC-en låser seg når all rammen blir brukt opp til windows explorer og msn. så hvis det går an å tvinge skjermkortet til å bruke mindre hadde det vært greit. A: Ingen skjermkort tar 2gb ram såvidt jeg vet. Sjekk om alle (begge) rambrikkene fungerer og er korrekt satt i. B: Du bruker ikke opp 2gb ram på bakgrunnsprosesser med mindre du kjører ørten tunge programmer oppå hverandre. C: Maskinen er full av worms, trojaner, virus osv.. mulig det.. et skudd i mørket: du har 64-bit widows...? Endret 18. mai 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 et skudd i mørket: du har 64-bit widows...? jepp hva har dette å si? at svchost trekker mer ressurser? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Nei, berre 64-bits windows kan utnytta alle dei 4gb RAM du har, mens 32-bit kan berre utnytta ca. 3,2 gb. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) du kan kjøre masse programmer o.l for å se om skjermkortet gir slipp på rammen når den trengs andre steder.. prøv å kjør noe som dette: en film eller to du kan ha et spill gående(minimert), browser, virusscan osv.. men du hade jo kjørt benchmarks?.. da skulle det jo vist seg der.. edit: er det ikke noe form for innstillinger du kan skifte på skjermkortet? prøv cpu-z..se om det vises 2 eller 4g ram der.. dette er et hendig og lite monitor prog. på knappe 1,2 mb Endret 19. mai 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå