Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til ungdomsbil (+spm om BMW 5)


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Heisann

 

Skal selge 2 biler snart og er på jakt etter en ny bil som jeg skal satse 100% på!

 

Håper noen kan komme med tips og hjelpe meg med å finne drømmebilen:)

 

Kritierer:

 

* BMW eller Mercedes (Det er favorittene assa)

* Rimelig sprek motor

* Bakhjulsdrift

* Greit med plass (så mye som mulig, men skal være 5 seters sedan tenkte jeg)

 

Hvor mye penger jeg skal bruke vet jeg ikke helt... 20 000+ tenker jeg.

 

Til nå har jeg sett på BMW 5. Finner mange billige på finn.no. Denne typen: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=13...mp;WT.svl=Bilde

 

Noen som vet noe om hvordan disse bilene er? Hvordan er de å kjøre, hvor bra kvaliteten, hvordan er det å mekke på dem, og hvordan er det å sette inn anlegg i de? Elsker designet...og det er stort sett utseende jeg går etter! Er ute etter en phet bil

 

Takk for svar!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er nå den bilen du linker til et vrak, men hvis du er bil kynding så er det kansje værdt det. ellers så er det fine biler, men husk på at de er gamle, den du linker til er 18 år gammelt, så du må nokk regne med ganske så mye småfeil/feil.

 

For 20 tusen så for man ikke så mye "Rimelig sprek motor" eller "greit med plass" hvis du skal ha noe bra så må du nok bruke litt mer ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Den jeg linket til var bare for å vise modellen... :p

Tenker å finne litt nyere enn 1990...

Har sett mange andre der som ikke er så vrak. Motoren i disse bilene er vel egentlig ganske sprek? Om jeg først finner en i den prisklassen som er i brukbar stand? Regner med noen småfeil på bilen sånn ellers ja

Lenke til kommentar

For 20.000 skal det nok mye til å finne et godt eksemplar som passer til dine kriterier. Du vil også få en grei dyr forsikring, noe du kanskje har tenkt over?

 

Jeg har prøvd 535 av E34-serien som du linker til, og den oppleves vel ikke akkurat som en racerbil, så svær og tung som den er.. En annen ting er jo at den sluker greit med drivstoff, så mye ytelse for penga er vel ikke akkurat den bilen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Klar over at forsikring er dyrt, ja...

 

Noen racerbil er jeg vel ikke ute etter, men den må jo "gå greit" :p Tenker det meste vil toppe den eldre Caravellen jeg har kjørt mest med til nå da... hehe;)

 

Meste man har fått den BMWen opp i da?

Lenke til kommentar

Farts grensen i norge ligger nå på 80/90 så fortere enn det vill jeg ikke råde deg til å kjøre, hvis du ikke er lei livet ( norske veier og fart :S) og lappen. Men som Jonas hær skriver, for 20,000 får du ikke rare bilen hvis du skal ha en sprek motor. Hvis du absolut skal ha merce/bmw så gå for en merce 190E

 

F.eks en slik en.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
Farts grensen i norge ligger nå på 80/90 så fortere enn det vill jeg ikke råde deg til å kjøre, hvis du ikke er lei livet ( norske veier og fart :S) og lappen. Men som Jonas hær skriver, for 20,000 får du ikke rare bilen hvis du skal ha en sprek motor. Hvis du absolut skal ha merce/bmw så gå for en merce 190E

 

F.eks en slik en.

Er bare nysgjerrig på toppfart, holder jo stort sett grensa men noen ganger må man bare trå gassen i bunn :) sånn er det bare ass...

 

Har sett på den merca før, men BMWen er helt klart finere! :D utseendet er som sagt meget viktig! Er den merca så mye sprekere enn en gammel BMW 5 da? Er som sagt ikke ute etter en racerbil, bare den ikke SLITER som min gamle caravel gjorde i de verste bakkene... litt fart er jo gøy

 

men! det som er mye viktigere enn at den er sprek, er at den er pålitelig og at det ikke er mye tull med den.

Lenke til kommentar
Hva med og kjøpe en mr2 .. vet den bare har 2 seter, men fy hvor sprek og gøy den er...!

 

 

Mr2 til 20 laken? ikke i norge :)

 

men over til merca, den er ikke en sports bil, det er en helt vanlig person bil med 109hester og 170nm ( etter wikipedia), men den drar bedre enn den gamle caravelen du snakker om :)

Lenke til kommentar
Hva med og kjøpe en mr2 .. vet den bare har 2 seter, men fy hvor sprek og gøy den er...!

 

 

Mr2 til 20 laken? ikke i norge :)

 

men over til merca, den er ikke en sports bil, det er en helt vanlig person bil med 109hester og 170nm ( etter wikipedia), men den drar bedre enn den gamle caravelen du snakker om :)

 

Får fint en mr2 til 20 000 i Norge.. snakker da om generasjon 1

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Jo mer jeg ser på BMWen jo mer ELSKER jeg den :D den er jo helt rå... er den SÅ svær og tung? Er jo for så vidt bare glad i å ha godt med plass da, er ganske høy og lider når jeg kjører småbiler, og hender jeg kjører med full bil osv. Er klar over at 20 000 er lite for en sprek bil, så tror nesten jeg må gå etter litt andre ting...Brulf har jo et poeng i at norske veier og fart ikke er tingen :p men... BMWen har vel litt mer å by på enn for eksempel en gammel Volvo, Ford Sierra, osv? Den er vel i hvert fall ikke daffere? Jeg får være realistisk og godta at den ikke er en sportsbil, bare den ikke regelrett sliter med å holde farten oppe. :p Jeg har blitt skikkelig BMW entusiast merker jeg...

 

Kan jeg forvente mye kukeri med en BMW 5 som har gått 200000km+ til rundt 20 000 kr? Vil de fleste være helt på siste vers, eller kan de duge en stund til?

Lenke til kommentar

Om den varer lenge kommer ann på mange ting. rust,ungdomskjørt mye, at den er kjørt mye har litt å si, men ikke så mye hvis slite deler er skiftet, men over til tyngden så er det vell en 1500kg ellns (?) så det trengs nesten 150hester til å kjøre rundt :) Men som du sier, seff ser den bedre ut enn èn 240 eller sierra ( mitt synspunkt) men trengs ikke å være så mye bedre

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
The E34 was among the most reliable luxury cars on the market, earning the best-in-class reliability rating from Intellichoice in 1991. It is still considered one of the most reliable BMWs made. It was also one of the safest cars on the road during its production,[citation needed] providing airbags, 4-wheel anti-lock brakes, and a very rigid body structure to protect occupants in the event of an accident. The E34's 60-0 mph (97 to 0 km/h) stopping distance of 130 feet (40 m) was the best of any production sedan in 1990.
:cool:
Lenke til kommentar
Jo mer jeg ser på BMWen jo mer ELSKER jeg den :D den er jo helt rå... er den SÅ svær og tung? Er jo for så vidt bare glad i å ha godt med plass da, er ganske høy og lider når jeg kjører småbiler, og hender jeg kjører med full bil osv. Er klar over at 20 000 er lite for en sprek bil, så tror nesten jeg må gå etter litt andre ting...Brulf har jo et poeng i at norske veier og fart ikke er tingen :p men... BMWen har vel litt mer å by på enn for eksempel en gammel Volvo, Ford Sierra, osv? Den er vel i hvert fall ikke daffere? Jeg får være realistisk og godta at den ikke er en sportsbil, bare den ikke regelrett sliter med å holde farten oppe. :p Jeg har blitt skikkelig BMW entusiast merker jeg...

 

Kan jeg forvente mye kukeri med en BMW 5 som har gått 200000km+ til rundt 20 000 kr? Vil de fleste være helt på siste vers, eller kan de duge en stund til?

 

Har hatt både 520 med 150 hk rekkesekser, volvo 240 og diverse sierraer med 2 liters motorer.

 

her er mine erfaringer:

 

Volvo: tåler så og si alt og skikkelig lett å skru!

 

BMW Masse komfort! tung men sprek

 

sierra: Verdens beste sladdebil, greit lett å skru men mye tull

 

 

hva som ser "phetest" ut kommer vel an på hva du syns og hvaslags milj du vanker i

 

 

edit: Må bare legge litt mere vekt på at sierraen er verdens råeste sladdebil =)

Endret av Hugbees
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...