Gå til innhold

Komprimere/konvertere avi filer fra Canon Ixus 70

Anbefalte innlegg

43 sec film blir ca. 80 MB. i 640x480. Er avi et ugunstig format med tanke på filstørrelse ? Noen måte å få filstørrelsen ned på uten å miste så mye kvalitet ?

En annen ting er når jeg ser på filmen på kameraet er det riktig hastighet, men når jeg ser på den på PC-en blir den avspilt for raskt.... ?

Videoannonse
Annonse

Kameraet tar opp film med en veldig høy bitrate så derfor blir filmene ganske stor. Du kan komprimere med Windows Movie Maker som du skal ha på maskinen :)

At filmene spilles av i raskere hastighet må ha noe med avspilleren på PC-en å gjøre? Har samme kamera og har ingen slike problemer.

Bruker Windows Media Player til å spille av, hastigheten står på normal. Går også fortere når jeg ser på dem i ZoomBrowser Ex, altså programmet som fulgte med kameraet...

Fikk ned størrelsen med Windows Movie Maker, men hastigheten forblir den samme. Skjønner det ikke.... noe galt med en kodek ?

Endret av AsconaB

Bruker du Moviemaker, som magio foreslo? Trykk Ctrl + P og velg å publisere til maskina. Fyrste punkt er filnamn og plassering, neste er komprimering. Der kan du t.d. velge å eksportere til ein viss filstorleik. Mindre fil, dårlegare kvalitet, so du får prøve deg fram litt.

Når det gjelder hastigheten: Kan det være at kameraet tar opp i 15 frames/sek., og at filmen spilles av i 25 fr/sek? Mitt Canon G3 tar opp i 15 fr/sek, men film vises i normal hastighet i WMP, riktignok noe hakkete. Trekker jeg en slik fil inn i Magix, gjør programmet filen om til 25 fr/sek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...