Gå til innhold

Hip hop keyboard?


Shibb

Anbefalte innlegg

OKei, jeg har en del spørsmål, og ville blitt veldig fornøyd hvis jeg kunne fått svar på de :)

 

For det første, jeg rapper litt fra tid til annen, og er lei av å snatche beats fra kjente.

Derfor vil jeg begynne å lage mine egne beats. og lurer på om ett m-audio Axiom 61 med semi veide tangenter vil fungere bra?

jeg er keen på å bruke software synths og bare ha noen muligheter med keyboardet.

Hvis noen av dere mener andre keyboard er bedre så kom med forslag !

Note: spiller ikke piano eller noe instrument ifra før.

 

For det andre har jeg lyst til å prøve meg litt på talkboxing, får man kjørt det gjennom ett midi keyboard ?

eller, har de fleste midi keyboarder utganger osv til det ? litt nybegynner her så får bare unnskylde meg.

 

kom med alle mulige tips som kan hjelpe meg!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok bedre hell med å bruke 1-3 år først på å lære deg musikk, ved å spille på et vanlig keyboard eller et piano. Når du så har skaffet deg litt kunnskap om musikk, da kan du begynne å produsere beats.

 

En ting til: Lær deg litt folkeskikk og forumskikk. Det er blant annet ikke lov å sende 2 eller flere innlegg etter hverandre, skal du føye til noe, bruk 'rediger'-knappen. Skjerpings;)

Lenke til kommentar

Jepp vil funke fett med et Axiom 49, har selv 61-versjonen, og funker fint for å spille inn enkle stykker.

 

Det skader forøvrig ikke at du lærer deg musikkteori, vet jeg sårt har utviklet musikalsk takket være å endelig ha lært meg litt. Anbefaler boka "The Complete Idiot's Guide to Music Theory"! :p

 

Og ja, du kan bruke midi-keyboardet til beatboxing, eller ikke akkurat direkte da.

Det du gjør er at du laster opp en softsynth i en eller annen host (eller kjører en softsynth som har standalone-modus), og spiller på denne med ditt midikeyboard, også har du en minijack ut fra høytallerne/lydkortet ditt inn til talkboxen.

Lenke til kommentar

takk for svar safeaim : D

 

Jeg bare lurer på hvilke keyboard som egner seg, siden Jeg ikke har så mye peiling og gjerne ikke vil ha noe som går i stykker.

Neinei, jeg har tenkt å lære meg det meste underveis : )

 

 

;D

Lenke til kommentar
takk for svar safeaim : D

 

Jeg bare lurer på hvilke keyboard som egner seg, siden Jeg ikke har så mye peiling og gjerne ikke vil ha noe som går i stykker.

Neinei, jeg har tenkt å lære meg det meste underveis : )

 

 

;D

 

Jeg tar meg ikke bryet med å gi råd, siden du ignorerer de viktigste rådene jeg gir deg her. Hvis du virkelig er seriøs om dette, så bruk litt tid på å lær deg musikk før du begynner å leke produsent.

Lenke til kommentar

La gutten leke da, han kan lære seg ting underveis. Du har hundrevis av store musikere som aldri lærte seg å lese noter eller musikkteori, de bare "følte" musikken. Sier ikke at han her kanskje er en av de, men ikke alle må gå igjennom det samme som deg for å komme like langt.

Lenke til kommentar
takk for svar safeaim : D

 

Jeg bare lurer på hvilke keyboard som egner seg, siden Jeg ikke har så mye peiling og gjerne ikke vil ha noe som går i stykker.

Neinei, jeg har tenkt å lære meg det meste underveis : )

 

 

;D

 

Jeg tar meg ikke bryet med å gi råd, siden du ignorerer de viktigste rådene jeg gir deg her. Hvis du virkelig er seriøs om dette, så bruk litt tid på å lær deg musikk før du begynner å leke produsent.

 

Haha, jeg klarer meg uten dine råd uansett, Jeg synes folk kan svare utifra det jeg spør, ikke hva de mener om å begynne å spille som jeg vil uten pianotimer osv, det er vel strengt talt mitt private valg!

 

kom igjen, jeg begynner å klø i fingra! må finne ut hvilket keyboard som er bra for penga og godt å spille på/godt egnet til beatmaking:)

Lenke til kommentar

Vel, det er ikke jeg som taper på det=) Jeg har uansett gitt deg mitt beste råd, du får velge selv om du vil følge det, ha det i bakhodet eller bare drite i det. Vil i det minste anbefale deg å ha det i bakhodet, at musikalske evner er avgjørende for å kunne lage noe som helst musikk. Lykke til, si ifra når du har laget en fet beat da:)

Endret av Jnz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...