Shibb Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 OKei, jeg har en del spørsmål, og ville blitt veldig fornøyd hvis jeg kunne fått svar på de For det første, jeg rapper litt fra tid til annen, og er lei av å snatche beats fra kjente. Derfor vil jeg begynne å lage mine egne beats. og lurer på om ett m-audio Axiom 61 med semi veide tangenter vil fungere bra? jeg er keen på å bruke software synths og bare ha noen muligheter med keyboardet. Hvis noen av dere mener andre keyboard er bedre så kom med forslag ! Note: spiller ikke piano eller noe instrument ifra før. For det andre har jeg lyst til å prøve meg litt på talkboxing, får man kjørt det gjennom ett midi keyboard ? eller, har de fleste midi keyboarder utganger osv til det ? litt nybegynner her så får bare unnskylde meg. kom med alle mulige tips som kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Du har nok bedre hell med å bruke 1-3 år først på å lære deg musikk, ved å spille på et vanlig keyboard eller et piano. Når du så har skaffet deg litt kunnskap om musikk, da kan du begynne å produsere beats. En ting til: Lær deg litt folkeskikk og forumskikk. Det er blant annet ikke lov å sende 2 eller flere innlegg etter hverandre, skal du føye til noe, bruk 'rediger'-knappen. Skjerpings;) Lenke til kommentar
Shibb Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Pssh, jeg vil hoppe rett inn i det jeg, så det jeg egentlig vil ha hjelp med da er valg av keyboard til dette. og ja, unnskylder ; p Lenke til kommentar
safeaim Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jepp vil funke fett med et Axiom 49, har selv 61-versjonen, og funker fint for å spille inn enkle stykker. Det skader forøvrig ikke at du lærer deg musikkteori, vet jeg sårt har utviklet musikalsk takket være å endelig ha lært meg litt. Anbefaler boka "The Complete Idiot's Guide to Music Theory"! Og ja, du kan bruke midi-keyboardet til beatboxing, eller ikke akkurat direkte da. Det du gjør er at du laster opp en softsynth i en eller annen host (eller kjører en softsynth som har standalone-modus), og spiller på denne med ditt midikeyboard, også har du en minijack ut fra høytallerne/lydkortet ditt inn til talkboxen. Lenke til kommentar
Shibb Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 takk for svar safeaim : D Jeg bare lurer på hvilke keyboard som egner seg, siden Jeg ikke har så mye peiling og gjerne ikke vil ha noe som går i stykker. Neinei, jeg har tenkt å lære meg det meste underveis : ) ;D Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 takk for svar safeaim : D Jeg bare lurer på hvilke keyboard som egner seg, siden Jeg ikke har så mye peiling og gjerne ikke vil ha noe som går i stykker. Neinei, jeg har tenkt å lære meg det meste underveis : ) ;D Jeg tar meg ikke bryet med å gi råd, siden du ignorerer de viktigste rådene jeg gir deg her. Hvis du virkelig er seriøs om dette, så bruk litt tid på å lær deg musikk før du begynner å leke produsent. Lenke til kommentar
safeaim Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 La gutten leke da, han kan lære seg ting underveis. Du har hundrevis av store musikere som aldri lærte seg å lese noter eller musikkteori, de bare "følte" musikken. Sier ikke at han her kanskje er en av de, men ikke alle må gå igjennom det samme som deg for å komme like langt. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Når det gjelder keyboar så vil jeg tro at uveide tangenter er tingen her. hører ikke på hiphop selv, men det går vel forholdsvis fort, og da er det betydelig lettere å dra licks og riff's på vanlige tangenter. Lenke til kommentar
Shibb Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 takk for svar safeaim : D Jeg bare lurer på hvilke keyboard som egner seg, siden Jeg ikke har så mye peiling og gjerne ikke vil ha noe som går i stykker. Neinei, jeg har tenkt å lære meg det meste underveis : ) ;D Jeg tar meg ikke bryet med å gi råd, siden du ignorerer de viktigste rådene jeg gir deg her. Hvis du virkelig er seriøs om dette, så bruk litt tid på å lær deg musikk før du begynner å leke produsent. Haha, jeg klarer meg uten dine råd uansett, Jeg synes folk kan svare utifra det jeg spør, ikke hva de mener om å begynne å spille som jeg vil uten pianotimer osv, det er vel strengt talt mitt private valg! kom igjen, jeg begynner å klø i fingra! må finne ut hvilket keyboard som er bra for penga og godt å spille på/godt egnet til beatmaking:) Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Vel, det er ikke jeg som taper på det=) Jeg har uansett gitt deg mitt beste råd, du får velge selv om du vil følge det, ha det i bakhodet eller bare drite i det. Vil i det minste anbefale deg å ha det i bakhodet, at musikalske evner er avgjørende for å kunne lage noe som helst musikk. Lykke til, si ifra når du har laget en fet beat da:) Endret 20. mai 2008 av Jnz Lenke til kommentar
Shibb Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Kan si ifra når jeg har laget en fet beat, men du får ikke høre den:) Tilbake til topic, forslag på keyboard ? : ) Endret 20. mai 2008 av Shibb Lenke til kommentar
Shibb Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 tror jeg har kommet fram til å kjøpe roland Pcr 800. Noen meninger om dette keyboardet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå