Captain Slow Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Hei. Jeg sliter med å få kobla opp til et trådløstnettverk. Jeg finner nettverket, og får "kobla til" men jeg kommer meg ikke på nett. Det kommer bare opp en liten gul trekant ting, og/eller bare lokal tilkobling. bruker som sagt vista. Håper noen kan hjelpe meg. Har prøvd det meste nå. Nettverket funker på en annen maskin som kjører XP. Kan det være driverne til nettverkskortet? Takker for all hjelp. Endret 19. mai 2008 av Entertainment Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Det er muligens MAC-adresse filtreringen i routeren som hindrer tilgang. Bruk XP-maskinen til å gå inn i routeren og legge til MAC-adressen til det trådløse nettverkskortet i Vista-maskinen. Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Hæ? Skjønte null ut av det.. Må nok ha litt nærmere forklaring der gitt. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Det du kan prøve først på Vista-maskinen er å høyreklikke på koblingen i systemstatustatusfeltet å velge "Diagnostiser og reparer." Du vil da forhåpentligvis få svar på hva som kan være problemet. Mistenker MAC adresse filtrering i og med at du får koblet deg opp men uten tilgang. Du får ikke tildelt egen IP-adresse. Hvem installerte og satte opp nettverket. Spør han/hun om det er noen form for kryptering på nettet. Evt prøv følgende: På XP-maskinen: Start->kjør->skriv CMD og trykk enter/ok. På Vista-maskinen: Start->skriv CMD i søkelinjen nederst og trykk enter. På begge maskiner deretter: Skriv "ipconfig /all" (uten " ")i det sorte vinduet. På XP-maskinen noterer du ned "Default gateway/Standard gateway." 192.168..../10.0.0... På Vista-maskinen noterer du ned Physical/fysisk adresse. Eks: E3-04-35-A3..... På XP-maskinen åpner du f.eks IE. I adresselinjen fjerner du alt. Også http://www........ Skriv så inn Default/Standard gateway. 192.168.../10.0...... Logg deg inn i routeren. Brukernavn og passord er ved førstegangs pålogging som regel "Admin" på begge eller blanke felt. Nå vet ikke jeg hva slags router du har, men naviger deg frem til du finner frem til MAC adresse filtrering. Se i security-menyer og lign. Legg så inn den fysiske adressen fra Vista-maskinen og lagre innstillingene. Virker ikke dette trengs mer info om type router. Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Det som kommer opp når jeg kjører Diagnoster og reparer er: "Det kan være et problem med konfigurasjonen av domenenavnserveren (DNS) Finner ikke den kjente verten www.microsooft.com med DNS. Serveren kan være nede. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hvis du har en D-Link router, kan det rett og slett være fordi D-Link routere er søppel. Hadde nemlig dette problemet her, og da var MAC address filter skrudd av, og WPA kryptering skrudd på. Dette problemet dukket opp når jeg skrudde på kryptering. dessverre løste jeg dette ved å få tak i en bedre router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå