Beinet1 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hei! Tiden har kommet til at jeg er nødt til å oppgradere/nedgradere løsningen jeg har på IT/underholdningssiden i hjemmet. Pr idag så har jeg en pc i stereobenken som tar seg av det meste av oppgaver som filserver, printserver, dvd og musikkspiller. Denne kommuniserer med resten av hjemmet via Gbit switch og trådløs router. Nå er tiden inne til å kvitte seg med multimediapcen siden denne begynner å bli såpass gammel og kona er lei av støyen den lager. Planen var å bytte denne ute med en DVD spiller som kan spille av mp3 + divx filmer streamet over lokalnettverket. Jeg ser for meg en DVD spiller av typen Kiss eller lignende (det var slike vi brukte i "gammle dager" til dette) En kjapp og grei ekstern HD må ta over filserver delen og routeren må kunne fungere som printserver. Den eksterne HD-en må være tilkoblet routeren og routeren må få denne opp som en egen nettverksstasjon på nettverket samt som en ftp server som er tilgjengelig utenifra. Jeg vil ikke at nettverket skal være avhengig av en av mine pc-er for å fungere, samt at filoverføringshastigheter må være tilsvarende det en får mellom pc-er i kabelnettverk. Siden jeg har vært ute av gamet i noen år grunnet unger, kone og den A4 pakka...så har jeg veldig lite peiling på hva jeg skal kjøpe Håer dere har mulighet til å hjelpe meg Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Ser ut som jeg kommer til å velge en slik boks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341431 Da mangler jeg bare en grei DVD spiller til å ha i stua som kan streame mpe og divx over nettverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå