Gå til innhold

Kan man "degradere" fra vista til xp pro?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, må man ikke det da? Da jeg sikkert får Vista ferdig instalert..

Så formaterer jeg hele PC-en.. Så stapper jeg i xp CD-en og installerer?

Finnes det andre måter?:p

Men kan det oppstå problemer ved "degradering"?

EDIT: Har ikke kjøpt PC-en enda, men skal det.

Endret av omfgusjsuki
Lenke til kommentar

Ok Takk for drivere.

Mr.Anki! Har du sjekket først post? Der linken til PC-en jeg skal kjøpe er.

Mine tanker:

Det er INGEN problemer ved å degradere fra vista til xp, siden Blink- 182 har funnet drivere.

EDIT: Blink, Er det ALLE driverne man trenger for PC-en?

Endret av omfgusjsuki
Lenke til kommentar

Tør jeg spørre hvofor du ønsker å gå tilbake til XP på den der?

Skal love deg at du får mer ut av den med Vista, da minnebehandlingen i Vista er langt bedre enn XP. Og med 4GB vil XP "kaste vekk" store deler RAM.

Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hvofor du ønsker å gå tilbake til XP på den der?

Skal love deg at du får mer ut av den med Vista, da minnebehandlingen i Vista er langt bedre enn XP. Og med 4GB vil XP "kaste vekk" store deler RAM.

Hørt det er mange problemer med vista... Men dersom det ikke er noe mer problemer med vista enn xp så er jo selvklar vista utmerket.. Anbefaler du vista?:p

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å prøve Vista før du eventuelt bestemmer deg. Å nedgradere uten god grunn er bare tull. Vista er et godt operativsystem, tross litt dårlig start. SP1 fikser stort sett alt.

Eneste jeg har å si mot PC-en, er at du nok ikke vil kunne gjøre Aero Glass tilstrekkelig. Men nå er det bare en liten del av Vista, og ikke nødvendig for å bruke det.

Lenke til kommentar

Aero Glass er det nye Brukergrensesnittet(Den praktfulle(?) nye menylinje bla.) til windows. dette ble innført med Windows Vista og krever et tilstrekkelig skjermkort for å kjøres knirkefritt. Du har mulighetene til å deaktivere dette grensesnittet, men da vil ikke du få gleden av de gjennomsiktige menyene.

Lenke til kommentar

Ok, Takk for alle svar.

Et siste spørsmål tilslutt:

Er det den til høyere eller venstere som er aero glass?:p Kan tenkte det er den til venstere...

Personelig syns jeg den svarte var finest=)

EDIT: Har aero glass noe virkning, eller bare utsende?

Endret av omfgusjsuki
Lenke til kommentar

Aero Glass er hovedsaklig utseende. Men du får en kjekk funksjon kalt 3D Switch, som er en litt mer avansert task switcher. Ellers særs lite du får ut av den.

Eksemplet er ikke akkurat det beste å vise. Uansett er Aero Basic ikke så værst uansett. Du kan og lett skifte til mer klassisk Windows-stil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...