Nutjob Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hei! Skal kjøpe ny avspiller til hjemmekinoen og lurer på hvilken jeg skal satse på? Har HD klart utstyr på alt, så skal ikke vere noe problem der. Har jo sett rundt at BD vinner "HD vs. BD kampen" osv. Men hva er bedre med BD og hvorfor burde jeg velge det? Kom med forslag til hvilken jeg skal velge =) Har sett og fått forslag om disse: Toshiba HD-EP10 Toshiba HD-EP30 Men det er jo HD spillere, så hvorfor burde jeg velge disse og ikke BD spiller? Come on ppl, trenger virkelig hjelp her zaltmann Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Er vel ikke så veldig mange gode grunner for hvorfor man skal kjøpe en HD DVD spiller nå om dagen men du kan jo få et par stykker... 1. Billige spillere og enda billigere filmer, lett å få seg en god bunke med HD filmer for en billig penge. 2. Du får en god DVD spiller som også gjør en god jobb med oppskalleringen. I hvert fall med EP30... Også er det jo noen minus da. 1. Alt av ny filmer vil komme på Blu-ray og det er jo det største punktet. 2. Går den i stykker om noen år vil det være mulig å få reparert??? (Er en grunn for at noen av oss har kjøpt to spillere, har selv en XE1 og en EP30 som backup spiller) Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 du holder til på denne delen av forumet også ja hmm, men hvorfor har du kjøpt HD spiller når du selv sier at det kommer til å gå ut? På grunn av god pris? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 XE1 kjøpte jeg "lenge" før krigen var over og EP30 kjøpte jeg etter den var over for å ha i backup... Så jeg har ikke fått nyte godene av at HD DVD tapte krigen, har vel kjøpt maks 15 titler etter den var over, rett og slett fordi jeg hadde stort sett fått kjøpt 200 før den tid. Jeg gjorde mitt for å hjelpe HD DVD å vinne Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 ok. Er det stor forskjel i bildekvalitet på HD i forhold til BD? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Nei det er stort sett helt likt Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 ok, men blir det vel ikke litt dumt å gå for HD nå om det går ut av markedet snart? Fins det BD spillere i samme klassen som EP30 er i HD klassen? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Er ikke sikker på om jeg skal tørre å svare på det. For det første EP30 er en knallspiller til en veldig billig penge, den har mye som en BD spiller til flere tusen ekstra ikke har, PiP, ethernet kontakt osv. dette er noe som har sakte men sikker har kommet/kommer med BD spillerne, men man må jo passe på om man skal ha en profil 1.0, profil 1.1 (PiP) eller profil 2.0 (BD live) spiller. Så i til den prisen og alt du får så vil jeg si nei... Hvis du klarer å vente litt med Blu-ray til det blir billigere, så hadde det vel kanskje ikke vært så dumt å kjøpe en HD DVD spiller og hamstre inn masse billig HD film og i tillegg så får du en spiller som er god på vanlige DVD filmer. Profil 2.0 spillere begynner så smått å dukke opp nå og fremover til sommeren også, men prisen er vel opp og ned som med alt annet Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) EDIT: Når jeg leste resten av tråden ble innlegget mitt overflødig. Endret 2. juni 2008 av Lakus Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 EDIT: Når jeg leste resten av tråden ble innlegget mitt overflødig. vell, hadde ikke gjort meg noe. Har ikke bestemt meg enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå