Gå til innhold

Hvilken bok om photoshop?

Anbefalte innlegg

Har fått Photoshop Elements fra en venninne. Det var en kopi, så har ingen bruksanvisning. Ønsker å lære meg å bruke programmet, men syns det er vanskelig å prøve meg fram på absolutt alt. Hvilken bok bør jeg kjøpe meg? Finnes det bøker som sier litt om tips og triks i elements?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at ditt utgangspunkt ikke er erfarent, og siden du ønsker å redigere bilder, tror jeg også du bruker digitalkamera.

"Digital fotografi i praksis" i utgave 3 tror jeg er den siste, er skrevet av Magnar Fjørtoft, og blir veldig ofte omtalt som den beste startboken for digital foto og redigering.

Ikke la deg skremme av tittelen, mer enn halve boken på ca 200 sider er viet etterbehandling av bilder, og det er Photoshop som er brukt som eksempel, men alt som gjøres i kan også gjøres i Elements, som er lillebroren.

Anbefaler virkelig dene boken.

Og skulle du ønske å lære mer om storebror etterpå, har jeg bare godt skussmål til boken "Photoshop CS2 for photographers" av Evening. Denne er også i CS3 utgave nå. Den beskriver mye dypere teknikker og slikt som gjør at en kan utnytte mer av PS. Men den er ikke noe vits i å kjøpe å bruke med Elements.

Lenke til kommentar
Har fått Photoshop Elements fra en venninne. Det var en kopi, så har ingen bruksanvisning. Ønsker å lære meg å bruke programmet, men syns det er vanskelig å prøve meg fram på absolutt alt. Hvilken bok bør jeg kjøpe meg? Finnes det bøker som sier litt om tips og triks i elements?

Det finnes mange bøker. Jeg har The Photoshop Elements 6 Book for Digital Photographers og Advanced Photoshop Elements 6 for Digital Photographers. Kjøpte mine på amazon.com

NB! Pirat kopiering er ikke lov :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...