MrLee Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg har et litt snodig problem her... en venn av meg installerte nylig ett nytt nettverkskort i en maskin, som ikke har hatt nettverkskort til nå, men merkelig nok, fungerer det ikke å pinge lokal maskin... nettverkskortet er av typen "Unex"-billig, og det brukes windows XP pro, sannsynligvis uten SP1 i kontrollpanelet under system, vises nettverkskortet som operativt, men får altså ikke pinget seg selv... det er litt vanskelig, ettersom jeg ikke har tilgang til maskinen for testing selv.... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 kjøres det en brannmur kansje ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 nei, hvis ikke den innebygde i winXP kjører da.. den skulle vel ikke blokkere ping requests fra samme maskin uansett? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 får ikke pinget med 127.0.0.1(ikke local host)? fjernet og lagt til TCP/IP på nytt? Kjøres NIS? Da sperrer den for ping mot lokal maskin. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hadde dette problemet med en nyinnstalert nettverkskort hos en kammerat. Han brukte da win98, og det viste seg at det var en feil på tcpip implasjonen i win98. Når jeg fjernet Tcpip og la det til igjenn funket det fint. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Først må du ha en ip adresse for at det i det hele tatt skal fungere! Pinger du 127.0.0.1 og det ikke fungerer er det nettverkskortet som er problemet. Pinger du din egen ip adresse og det ikke fungere er det transportprotokollen som er problemet (TCP/IP). Med andre ord nettverkskortet ditt er ødelagt! -Chief- Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har det noe og si hvilken subnet mask man bruker når det gjelder ping'ing(hvis man velger å stille inn dette manuelt..?) Jeg hadde gjort en liten blemme og skrevet feil på en av maskinene mine, noe som gjorde at jeg ikke fikk kontakt med de andre. Men vet ikke om det har noe og si for ping'ing.. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Det har ikke noe å si for ping til fra din egen til di egen maskin etterson du er på det samme subnettet :smile: -Chief- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå