Gå til innhold

AoC: Hvordan bruke combos riktig?

Anbefalte innlegg

Jeg spiller med en Dark Templar.

Jeg bruker combos, men det hele er noe tilfeldig.

I hvilken rekkefølge skal jeg bruke de. Først combo og så attack eller omvendt?

Finnes det noen sider som forklarer dette i detalj?

Endret av Resus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du bruker en skill, dukker det opp en boks på venstre side av skjermen, nedre del. Den viser skillen du bruker, med en pil under (flere piler senere). Da når du bruker skill x står det x med en pil under. trykk den retningen som står på pilen etter att du har brukt evnen.

Endret av alleibruk
Lenke til kommentar

Heisann, har ikke EA men lurer på om man kan utføre combos uten at man trykker på comboikonet først?

Altså om man husker hvordan en combo utføres så trenger man ikke trykke ikonet, eller MÅ dette gjøres?

Endret av LianLidude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Heisann, har ikke EA men lurer på om man kan utføre combos uten at man trykker på comboikonet først?

Altså om man husker hvordan en combo utføres så trenger man ikke trykke ikonet, eller MÅ dette gjøres?

Jo jeg er ganske sikker på at det må gjøres. Det finnes mange ett-trinnskomboer

Lenke til kommentar

Man må trykke på det første ikonet, men går greit å trykke med tastene hvis du f.eks har combo iconet på knapp 8 så trykker du 8 og så hvis det da er f.eks til venstre etterpå, så fortsetter du med 1 eller hva det var. Så da blir det 8 - 1 for å utføre comboen eller museklikk på iconet - 1.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Ser for meg Logitech G15 her....

har prøvd litt makro men combos..er ikke noe særlig bra.

Vis en dude flytter seg mens du gjør combo, må du følge etter.

Selvom det hadde vært bra hadde jeg aldri brukt det. Blir som gold-buying.

Gjør spillet enklere, men ødelegger det

Lenke til kommentar

Spiller også Dark Templar, jeg begynner gjerne me life drain combo'en siden det er en stor del av klassen og jeg føler jeg får mye liv igjenn av den. Fortsetter med bleed comboen eller den aoe tingen, litt etter hva jeg føler for. Det er det som er artig nå synes jeg, har ingen "fasit" å følge om hva som er best, så då gjør jeg litt som jeg vil :p Klassen er kjempekul å AoC har virkelig fått et godt første intrykk hos mg! :)

Lenke til kommentar
Har dere satt opp comboene i rekkefølge, etter hvordan dere utfører de? eller har dere bare lagt de på hotbaren(e) også trykkere dere bare på comboen du føler for?

jeg trykker på alt av dps comboer. og noen ganger taunt comboer,. uten at jeg tenker over det. må vell lage et system for det :)

Btw: Som guardian. noen som vet om det går an og lage det slik at, når jeg skifter stance imellom defensive og frenzy stance, så skifter spell/combo baren seg automatisk?

slik som hos warrior i WoW

ville vært Utrolig mye bedre.. da kunne jeg ha tanking combos på def stance baren, og visa versa..

Lenke til kommentar
Har dere satt opp comboene i rekkefølge, etter hvordan dere utfører de? eller har dere bare lagt de på hotbaren(e) også trykkere dere bare på comboen du føler for?

Jeg har satt mine macroer etter hvilken retning neste angrep i comboen er. Da er det litt lettere å se hvilke komboer som er klare på den siden fienden er minst beskyttet på. Mulig jeg må bytte på det senere når jeg får komboer som krever flere tastetrykk.

Jeg har ikke satt meg skikkelig inn i de ulike komboene enda, men det bør nok gjøres for å få mest mulig ut av Dark Templar'en min.

Edit: liten presisering

Endret av Maltas
Lenke til kommentar

Har satt opp combo systemet mitt til at de på venstre side(fra 4-7) er multi hit combos, og de på høyre side(fra 8-0) er single hit combos. Det funker forsåvidt greit, men det begynner å bli liten plass. Har forøverig spells på den baren til venstre, og har satt opp hotkeys på z-n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...