Gå til innhold

Nakenhet - et oppbrukt virkemiddel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TAKK! Det er det som er poenget med tråden, NAKENHET kan lure oss til å tro et bilde er bedre enn det det er!
Javel?

I så fall har det blitt skapt mye røre, for relativt lite.

jepp, folk har følt seg fornermet osv, og synes at å rakke ned på meg er KJEMPEMORRO!

Det lange innlegget mitt inneholdt mye, ikke bare et spørsmål, men hovedpoenget er at nakenhet kan gjøre bilder bedre, bare fordi det er noe vi liker i det, altså så er ikke bilde SÅ bra som vi trodde.

Ser ut som om det går rett vei nå...

Nakenhet er en av mange virkemidler for at et fotografi skal fremstå som interessant. Hvis nakenhet hever kvaliteten av et fotografi så hva er det som er galt ved det?

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg skjønner fremdeles ikke at det er noen stor problemstilling å diskutere... Jeg sitter i hvert fall igjen med inntrykket av at det er en relativt stor mengde brukere her som faktisk klarer å la vær å frikoble hjernen bare fordi det er snakk om et nakenbilde, og er i stand til å vurdere det på en saklig måte.

Når man publiserer et bilde for å få kritikk, så vil man uansett få en viss mengde ubrukelige kommentarer og noe nyttig kritikk. Kommentarer som "OMG! Nice tits!" er ubrukelige uansett om det er snakk om damer eller blåmeis. Det blir jo opp til fotografen å sortere ut den delen av kritikken som faktisk er nyttig for hans/hennes virke som fotograf og hva som bare er støy.

Har det egentlig så mye å si om nakenbilder genererer litt mer støy enn andre sjangere?

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Et lite innspill i kunstdebatten vår http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=27979738

Jeg så ikke så nøye på bildene, reagerte spontant, og posta en krass avskyerklæring. Fordi jeg ikke kjente konteksten, så misforsto jeg fullstendig. Først følte jeg meg ganske dum. Så gikk det etterhvert opp for meg at min reaksjon var den sunde.

Jeg gikk grundig i baret. Og for alt jeg vet, ble jeg en del av kunstprosjektet. En ganske tankevekkende prosess jeg gikk igjenom.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...