Venerable Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Etter 2-3 timer med Age of Conan spilling, som forresten gikk kjempe bra, begynnte det å komme masse artifacts, så fryste spillet. Og nå alt er bare tull. PC-en er helt ny, så jeg har aldri brukt den til spill tidligere. Jeg kjørte 3DMark06, og det gikk helt fint. Derfor forstår jeg ikke helt hva som skjer. Reinstallerte AoC, og det funket bedre. Men jeg har fremdeles problemer med bugs og artifacts som jeg ikke hadde tidligere. Endret 18. mai 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Alt oppdater og reinstallert. Hvis det var driverne, så burde det vel også vært problemer i 3DMark. Nå spiller jeg med med alt på low, og da går det greit. Ser et par av de samme bugs og artifactene, men langt i fra så mye. Til og med etter jeg går ut av AoC så fortsetter problemet på desktopen, masse små klynger av fargefulle artifacts. Fatter ingenting jeg. Kanskje det kunne vært en ide og slette hele PC-en og begynne på nytt. Men har ikke motivasjonen å gjøre hele den prossessen akkurat nå. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Sjekket temperaturen på skjermkortet? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Alle temperaturene ser greie ut. Når jeg spilte i windowed mode og følgte med på tempen, gikk skjermkortet opp til 60 grader. Men det er helt vanlig for 9800 GX2, og det skal ikke lage slikt tull. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Kjører du noen programmer som kan påvirke skjermkort/systemstabilitet mens du spiller? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Kjører antivirus, logitech greier og et skjermkort relatert program som sjekker temperaturen og litt ekstra. Slo alt av, men problemet fortsatte. Edit: Og der var antivirus sjekken ferdig. Nothing. That's it. Jeg gidder ikke mer. Formaterer skiten. Endret 18. mai 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 ikke sikkert det hjelper med formateringen! tror kanskje du sitter på et defekt kort.. har du muligheten til å teste maskinen med et annet skjermkort? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Ja formatering hjalp ikke. Jeg tror det er noe tull med AoC. Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 vi har så og si nesten helt identiske pcer, og min aoc går strålende når det gjelder grafikk, riktignok er det noe minnefeil men vet hvorfor. Jeg kjører 32-bit vista, hva har du? Kan kanskje ha noe å si. har du 32-bit antar jeg at det er noe med grafikkortet ditt... Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Minne tull ja hehe. Det er det forpulte 790i som nesten alle har problemer med. Jeg kan bare bruke slot 2 og 4. Bruker jeg 1 og 3 så fryser PC-en helt random. Har lest at noen har klokket minnet opp fra 1,5V til 1,9V. Og da funket det. Men det var nok DDR2, fordi jeg klarte det ikke. Men jeg kjører 64-bit. Endret 18. mai 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg har opplevt det samme som deg med mitt GX2. Det skjedde vel egentlig bare en gang i Age of Conan, i betaen for noen uker siden, men det har skjedd med ett par andre spill de siste månedene. Akkurat likt som hos deg så fortsatte artifactene etter jeg gikk ut av spillet. I mitt tilfelle så ble det dog helt bra igjen av å starte PCen på ny. Jeg gikk vel egentlig ut fra at det var fordi jeg hadde overklokket kortet, men kanskje ikke. Merkelig at problemet skulle vedvare dog. Prøvd å ta kortet ut og inn, eventuelt skifte PCI-E slot? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Har prøvd det også. Men jeg får ikke bytte slot, de andre er reservert til SLI. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Alright. Nå prøvde jeg med mitt gamle 7900 GT, og da var det ingen bugs. Sukk... Må jeg begynne å krangle med amentio.no nå? Bør vel sjekke med et par andre spill først. Og kanskje andre drivere. Edit: Der kom RAM problemet tilbake, selv om jeg hadde det i slot 2 og 4... Kjempeflott. Bruker 16000 kr på en PC, så klikker skjermkortet. Hovedkortet er bare tull og gjør at jeg ikke får brukt 2 GB av RAM-en. Herregud! Endret 18. mai 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Nå har jeg prøvd å spille Gothic 3, og der oppstod det også bugs. Ikke helt identisk, men lignende. Uten tvil et problem med kortet. Endret 19. mai 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Problemer med Age of conan. Spec: q9450 4GB DDR2ballistix 8500 RAM Asus p5k premium HK N9800GX2 1GB GPU skjermkort. 2x500 GB Samsung disker i raid 0. Creative X-fi gamer lydkort. WinXP PRO 32 bits. Problemet dukket opp rett etter at jeg begynte og få minnefeil: .\fcMemMngr\MemoryManager.cpp (466) Out of memory operator>> + 0x60811 operator>> + 0x7FF16 operator>> + 0x7FE83 Symbol not found. (0) operator>> + 0x3732D operator>> + 0x8286A Symbol not found. (0) Symbol not found. (0) Etter at denne feilen kom prøvde jeg og se om det hjalp og redigere str på paging file både i settings og i register uten nytte. Minnefeil kommer fremdeles så regner med det er en "leak" i spillet. Det som skjer her er at når jeg er på en plass der det er fiender, og idet man begynner og slåss så klikker pc med artifacts overalt. Må kille prosessen fra Task manager. GPU temp ligger på 70 grader, og CPU på ca 40 grader Rammen ligger på 28-30 grader så kan ikke være feil med hardwaren. Cod 4 går som smurt, og 3 mark viser ingen feil. Noen ideer på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå