Gå til innhold

noen som har peil på scsi

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp fått meg en scanner (arcus II fra agfa) og den har scsi plugg bak... en stor rar plugg og en som ligner på en vanlig printer plugg... thats it!! (og en sånn switch dings)

jeg må ha et kontroller kort men hvet ikke hva slags. det er jo en jungel av scsi kort der ute!!! fra 500,- og opptil 5000,-!!!

noen som kan hjelpe meg eller vet hvor jeg kan få hjelp???

:o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til scanneren kan du kjøpe en av de billige SCSI kortene. Det er bare viktig å se at kortet har ekstern SCSI utgang og at du skaffer rett kabel. Har gjort det selv!

http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=D...roller+%2F+SCSI

Jeg kjøpte en gang noe billig, som dette over her (linken ja...). Det er ikke det beste, men duger til Scanner, printer, CD-ROM/brenner som alle kjører SCSI. Ikke så digg å bruke til harddisker da...

Du har sikkert sett at det også er mulig å gi scanneren et tall? 0 til 7 eller no? Det er SCSI ID. Funker som IDE (som kan ha 2 komponenter pr. kanal) Bare SCSI kan ha 7 Komponenter (og flere i andre tilfeller). Den ene ID'en bruker kontrolleren selv, noe som kan stilles i SCSI-kortets BIOS (som regel 0 eller 7, ingen vits å skifte). Så lenge man skjønner det er det ikke mer enn å Plug and Play!

Lenke til kommentar
Kan kjøpe et scsi kort av  meg, det har ekstern utgang og var meget dyrt 4000kr. Kan selge det for rundt 500kr

Er dette OK da?

Forumet er ingen markedsplass. Annonser, meldinger om kjøp, salg og bytte skal postes i bruktmarkedet.

Nuff said.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...