Gå til innhold

Vil få brede skuldre! ^^,

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vil få brede skuldre og litt større biceps! Har ikke annet hjelpemiddel enn meg selv og 2 vekter på 3/4 kg ^^,

Jeg er 14 år, 165 cm høy ca, veier 55 kg! Spiser en god del, trener 4/5 ganger i uka med fotball, og trener med mine vekter ! :p

I sommer har jeg planer for å fortsette som jeg gjør + at jeg skal springe litt i naturen!

Men, har noen noen tips til hvordan jeg kan få brede skuldre og biceps? Det er ikke snakk om at jeg skal ha det for å se bra ut til sommeren eller noe, det er kun noe jeg vil ha, og ja, jeg er tålmodig!

Takk hvis noen tar seg tid til å svare! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er litt ung enda og selv om du var utvokst så hadde det neppe gått med hjemmemanualene.

1) Kalorioverskudd dvs spise nok (litt mer en kroppen trenger)

2) Trene med progresjon, dvs øke vektene fra trening til trening/ evt uke til uke noe som ikke går med hjemmevekter.

Og det er vel ikke brede skuldre du vil ha men bredere rygg`?

Dvs trene Nedtrekk

Endret av War
Lenke til kommentar

Han kunne jo evt. tatt noen isolasjonsøvelser for skuldra å da. Fronthev og sidehev. Men det vil jo bli seende dumt ut da med digre skuldre, fin biceps og en tynn spinkel triceps.

Endret av rullenb
Lenke til kommentar
Og de vil ikke øke i størrelse uten kcal overskudd og progresjon.

Kun med kroppsvekt nytter ikke på annet en utholdenhet.

vell, du kommer faktisk et stykke med kun kroppsvekt hvis du starter på scratch. å trene seg opp fra å klare 5 pushups, til å klare 100 burde man se en klar visuell forbedring på triceps, bryst og skuldre. samme med hangups, å trene fra å klare 0 til å klare 30 vi synes på kroppen. videre derifra igjen kan bli vanskelig. å mestre sin egen kroppsvekt er bra

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Enig. Masse artig man kan gjøre med egen kroppsvekt :)

Skulderøvelse hvis du har en god relativ styrke er å kjøre skulderpress med egen kroppsvekt. Bare gå opp på henda inntill en vegg. Mye lettere enn det høres ut som. Og ta vertikale pushups :)

Lenke til kommentar

Ja utholdenhet, og til slutt 500 men ikke masse/volum.

Litt pga glykogenlagring osv men ikke mye kjøtt.

Ja det vil hjelpe/sterkere/mer utholden/litt større osv i 1-2 mnd.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du får makset ut innenfor et eller annet intervall kan du vel også hive på deg en litt tettsittende ryggsekk som du fyller med mer vekt. Bare pass på at distribusjonen blir jevn.

Hiv på noen dips og, mellom stoler f.eks. for triceps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...