Gå til innhold

Er vold mot uskyldige mennesker akseptabelt?


Anbefalte innlegg

Dersom du ikke ønsker å bli dynket kan du bare flytte.

Dersom du ikke ønsker å få buksevann kan du bare flytte.

Dersom du ikke ønsker å bli tafset på rumpa kan du bare flytte.

Dersom du ikke ønsker å bli spent ben på kan du bare flytte.

Dersom du ikke ønsker å bli stukket med en passer kan du bare flytte.

Dersom du ikke ønsker å få tømt handleposen tømt utover veien kan du bare flytte.

 

Se på disse "tilfeldige" eksemplene. Jeg tror rett og slett vi har selveste "DLF koden" her. DLF fremstår jo som den politisk motsvarigheten til "Revenge of the nerds".

:!:

 

Flott nivå på debatten nå.. :

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flott nivå på debatten nå.. :

 

Onar ga deg et 14 års nivå begrunnelse for hvorfor "flytt" ikke er et holdbart argument.

 

Det forstod du ikke så jeg ga deg et 8 års argument. Det forstår du øyensynlig heller ikke.

 

Jeg tror mest du er vrang og gidder derfor ikke forsøke trylle frem et 5 års argument.

Lenke til kommentar

Onars argument holder ikke mål, selv for en 5-åring. Å sammenligne skatt med folkemord blir for dumt, om du ikke selv ser dette, lurer jeg på hvem som er lobotomert, og hvem vi skal skylde på. (For å gå tilbake til den norske skolen, og dens grusomheter)

Lenke til kommentar
Jaha. Så når du kom med trusler til meg for et par poster siden, så var det noen andre som postet fra din konto?

 

Vi ønsker å opprettholde freden ved å skremme potensielle kriminelle til besinnelse og ved å sperre inne de som ikke lar seg skremme.

 

På samme måten advarer jeg deg om mulige ubehagelige konsekvensene av å ikke la meg leve i fred.

Besinn deg eller så havner du i buret.

 

Dere hevder at dere er "fredelige", men du avslører at dere ikke er noe bedre enn dem som "undertrykker" dere.

 

Det er forskjell på angrep og selvforsvar. Jeg har ingen skrupler med å forsvare meg mot en angriper med vold.

Mot andre vil jeg ikke drømme om å løfte en finger.

 

Værre ville vel de fleste si, siden svært få har noen forståelse for den "logikken" dere legger fram for å bevise at dere er undertrykte mennesker, fordi dere må betale skatt.

 

Jeg tror de fleste forstår at at det er kriminellt å gi noen valget mellom å gi fra seg verdier og å bli sperret inne.

 

Hvis det å kreve folk for skatt er så fælt, hvorfor har dere ikke søkt politisk asyl i et mere "fredelig" land? Bahamas, Monaco eller et annet skatteparadis må jo være perfekt for DLF'ere.

 

Jeg aksepterer ikke dine alternativer mellom å bli plyndret, å flytte eller å gå i buret.

La meg leve i fred eller så havner du i buret selv.

 

"When I am king, you will be first against the wall..." - så hyggelig. Dere i DLF virker jammen som fredelige folk ja. Det jeg i liket med resten av det norske folk har gjort meg skyldig i overfor DLF er å ikke være enig i DLF sin politikk.

 

Du mener at de fleste mener at det er kriminellt å betale skatt? Det tror jeg ikke. Demokrati fungerer slik at det er majoriteten som bestemmer hvilken politisk retning landet skal ta, og Norge har fremdeles ikke vært i nærheten av den type liberalisme som du er tilhenger av. Tvert i mot, så har det norske folk vist at hvis du ikke vil være med og støtte Norge, så fortjener du de rettslige konsekvensene.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Onars argument holder ikke mål, selv for en 5-åring. Å sammenligne skatt med folkemord blir for dumt, om du ikke selv ser dette, lurer jeg på hvem som er lobotomert, og hvem vi skal skylde på. (For å gå tilbake til den norske skolen, og dens grusomheter)

 

Herregud: Frem med teskjeen.

 

Det er bedritent å måtte flytte. Du mister kontakten med familie, venner, får ikke jobbet, må lære ett nytt språk, får ikke vært i den fine naturen etc.

 

Fatter du at folk VIL bo i Norge? Fatter du at det for mange er totalt ødeleggende å måtte flytte?

 

Du kan ikke forsvare NOEN handlinger overfor NOEN med at de kan flytte:

 

"Jeg bare gjør sånn og sånn jeg" liker de det ikke kan de jo bare få ødelagt livet sitt på flyttemåten.

 

Du må finne på et annet argument for å sperre folk inne.

Lenke til kommentar

Og poenget er?

 

Jeg sa at ingen vil noensinne flytte fra Norge og få politisk asyl i et annet land med dagens styresett. Kanskje om DLF kom til makten. Da ville vi jo hatt en 60-70 % av dagens befolkning som fritt vilt, fordi dem sympatiserer med dagens styre..

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Jeg arbeider på fredelig vis for en liberalistisk overtakelse av våpnenene. Dersom noen truer meg vil jeg imidlertidig alltid se etter muligheten for å overmanne dem. Det blir en vurdering av risikoen ved forsøket og konsekvensen av at overfallsmannen får sin vilje.

 

Så vi snakker altså om væpna revolusjon? Unnskyld, jeg mener væpna selvforsvar.

Lenke til kommentar
Det jeg i liket med resten av det norske folk har gjort meg skyldig i overfor DLF er å ikke være enig i DLF sin politikk.

 

Du argumenterer for å sperre meg inne dersom jeg ikke betaler for pensjoner, forsikringer, operaer, veier, barnehager, festivaler etc. Dersom du aktivt deltar i organiseringen av dette risikerer du å måtte forsvare dine handlinger ved en domstol.

 

Du mener at de fleste mener at det er kriminellt å betale skatt?

 

De fleste innser at det er kriminellt å true med eller gjennomføre frihetsberøvelse for å tvinge penger fra folk.

 

Demokrati fungerer slik at det er majoriteten som bestemmer hvilken politisk retning landet skal ta

 

Jeg aksepterer intet mindre enn 100% råderett over mitt liv.

Det betyr at din råderett over mitt liv er 0,0%.

Felleskapets råderett over mitt liv blir dermed 0,0% * 3 millioner stemmer = 0,0%.

 

Det har vel ikke så mye hensikt for oss å diskutere videre?

 

Du vil sette meg i buret dersom jeg ikke gjør sånn og sånn og sånn og sånn og betaler ditt og datt og fnatt.

Jeg vil sette deg i buret dersom du ikke lar meg være i fred.

 

Det hele blir et spørsmål om hvem som kontrollerer våpnene som trengs for å plassere den andre i buret

For tiden er det dere, men hvem vet; Kanskje stemningen snur? Da er det jo kjekt å ha sitt på det tørre eller hur?

Lenke til kommentar
Herregud: Frem med teskjeen.

 

Det er bedritent å måtte flytte. Du mister kontakten med familie, venner, får ikke jobbet, må lære ett nytt språk, får ikke vært i den fine naturen etc.

 

Fatter du at folk VIL bo i Norge? Fatter du at det for mange er totalt ødeleggende å måtte flytte?

 

Du kan ikke forsvare NOEN handlinger overfor NOEN med at de kan flytte:

 

"Jeg bare gjør sånn og sånn jeg" liker de det ikke kan de jo bare få ødelagt livet sitt på flyttemåten.

 

Du må finne på et annet argument for å sperre folk inne.

 

Javel... Du hadde jo stått fritt til å besøke Norge når du måtte ønske.

 

Du hevder at du ikke vil få jobb i Monaco, hvorfor ikke det? Er det ikke bare å skrive en lapp (på engelsk, thanks to the Norwegian public school...) hvor du tilbyr plenklipping, hundelufting, osv.? Du er jo ekspert på å operere i et skattefritt miljø, så dette burde jo være barnemat for deg? Dessuten kunne du fremdeles vært aktiv i DLF-politikk via nettet. Bare at du jobbet i eksil, nesten som Dalai Lama.

 

Nåja. Da er det vel bare å konkludere med at det ikke er fullstendig ulevelig i Norge for deg allikevel, særlig ettersom du faktisk har valgmuligheten til å flytte til et land som ligger mye nærmere det styresettet du sutrer over at vi ikke har.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Jeg arbeider på fredelig vis for en liberalistisk overtakelse av våpnenene. Dersom noen truer meg vil jeg imidlertidig alltid se etter muligheten for å overmanne dem. Det blir en vurdering av risikoen ved forsøket og konsekvensen av at overfallsmannen får sin vilje.

 

Så vi snakker altså om væpna revolusjon? Unnskyld, jeg mener væpna selvforsvar.

 

Vurderingen faller ut slik ut at jeg finner det hensiktsmessig å arbeide fredelig.

Dersom krenkelsene var grove (slik man ser i f.ex Zimbabwe) eller forsvaret var veldig svakt ville vurderingen blitt annerledes.

Lenke til kommentar
Se på disse "tilfeldige" eksemplene. Jeg tror rett og slett vi har selveste "DLF koden" her. DLF fremstår jo som den politisk motsvarigheten til "Revenge of the nerds".

 

Eyyh! Jeg protesterer på det sterkeste. "Revenge of the Nerds" er en kul film. Synes den ikke bør trekkes fram i sammenligninger med DLF.

 

Men når det er sagt, så aner jeg at Onars påstander om enhetsskolen og hvordan den lobotomerer, vingeklipper, undertrykker etc har noe å gjøre med egne erfaringer som ikke direkte er knyttet til undervisningsituasjonen i skolen. Ikke at dette gjør hans argumenter sterkere eller svakere altså. Kun er personlig observasjon.

Lenke til kommentar
Nåja. Da er det vel bare å konkludere med at det ikke er fullstendig ulevelig i Norge for deg allikevel,

 

Det ville vært totalt ødeleggende for livet mitt å måtte flytte. Det er med andre ord bedre å leve under sosialdemokratiet enn å få livet totalt ødelagt. Er det ditt beste argument for sosialdemokratiet?

 

særlig ettersom du faktisk har valgmuligheten til å flytte til et land som ligger mye nærmere det styresettet du sutrer over at vi ikke har.

 

Jeg synes det er tarvelig å benevne mitt krav om råderett over min kropp, min tid, mine evner kort sagt mitt liv med 'sutring'.

Endret av thke
Lenke til kommentar
Vurderingen faller ut slik ut at jeg finner det hensiktsmessig å arbeide fredelig.

Dersom krenkelsene var grove (slik man ser i f.ex Zimbabwe) eller forsvaret var veldig svakt ville vurderingen blitt annerledes.

 

Ah, du sier jo selv du er en farlig mann. For min del spiller det liten rolle om du vil innføre kommunisme, liberalisme eller noe midt i mellom, så lenge du faktisk har hatt en voldelig revolusjon i tankene. Voldelig som i

du skyter meg fordi jeg mener noe annet enn deg.

Lenke til kommentar

Når du presterer å kreve at de folkene som har det best i Norge ikke har det bra nok, så konkluderer jeg med at du sutrer. Jeg vet at de fleste rike i Norge har det aldeles utmerket. Og de rike som ikke har det bra i Norge, sliter med problemer av personlig art, som ikke har noe med deres økonomi å gjøre.

 

Dette med krenkelse av din råderett over kropp og liv er pompøse overdrivelser fra din side.

Lenke til kommentar
Det jeg i liket med resten av det norske folk har gjort meg skyldig i overfor DLF er å ikke være enig i DLF sin politikk.

 

Du argumenterer for å sperre meg inne dersom jeg ikke betaler for pensjoner, forsikringer, operaer, veier, barnehager, festivaler etc. Dersom du aktivt deltar i organiseringen av dette risikerer du å måtte forsvare dine handlinger ved en domstol.

 

Så ved å aktivt planlegge og støtte fellesskapet, gjør vi oss selv kriminelle og risikerer å bli buret inne? Hva om vi nekter å godta ditt syn på det vi gjør? Da har du ingen rett til å fengsle oss, selv om du har makten.

 

I følge din logikk.

Lenke til kommentar
Når du presterer å kreve at de folkene som har det best i Norge ikke har det bra nok, så konkluderer jeg med at du sutrer. Jeg vet at de fleste rike i Norge har det aldeles utmerket. Og de rike som ikke har det bra i Norge, sliter med problemer av personlig art, som ikke har noe med deres økonomi å gjøre.

 

Dette med krenkelse av din råderett over kropp og liv er pompøse overdrivelser fra din side.

 

En krenkelse er en krenkelse. Det faktum påvirkes ikke av hvor godt du har det.

"Hadde du innbrudd"? Det gjør ingen ting du har det så godt.

"Ble du dynket?"Det gjør ingen ting du har det så godt.

"Ble du voldtatt"? Det gjør ingen ting du har det så godt.

osv

 

Dette med krenkelse av din råderett over kropp og liv er pompøse overdrivelser fra din side.

 

I sosialdemokratiet sperres jeg inne for en hel masse fredelig aktivitet. Dermed mister jeg råderetten over mitt eget liv.

Lenke til kommentar
Så ved å aktivt planlegge og støtte fellesskapet, gjør vi oss selv kriminelle og risikerer å bli buret inne?

 

Ved aktivt å delta i innesperringen og plyndringen av fredelige mennesker gjør du deg selv kriminelle og risikerer å bli buret inne.

 

Hva om vi nekter å godta ditt syn på det vi gjør? Da har du ingen rett til å fengsle oss, selv om du har makten.

Retten vil avgjøre om du bevisst har krenket fredelige menneskers liv.

Lenke til kommentar
Jeg arbeider på fredelig vis for en liberalistisk overtakelse av våpnenene. Dersom noen truer meg vil jeg imidlertidig alltid se etter muligheten for å overmanne dem. Det blir en vurdering av risikoen ved forsøket og konsekvensen av at overfallsmannen får sin vilje.

 

Så vi snakker altså om væpna revolusjon? Unnskyld, jeg mener væpna selvforsvar.

 

Vurderingen faller ut slik ut at jeg finner det hensiktsmessig å arbeide fredelig.

Dersom krenkelsene var grove (slik man ser i f.ex Zimbabwe) eller forsvaret var veldig svakt ville vurderingen blitt annerledes.

Så hvis bare Norge kutter nok i politi- og forsvarsutgiftene står du og andre i DLF klar til å ta over?

Lenke til kommentar
Så ved å aktivt planlegge og støtte fellesskapet, gjør vi oss selv kriminelle og risikerer å bli buret inne?

 

Ved aktivt å delta i innesperringen og plyndringen av fredelige mennesker gjør du deg selv kriminelle og risikerer å bli buret inne.

 

Les posten jeg siterte. Hvis dere i DLF får makt (Gud forby), men flere grupper med mennesker fortsetter å støtte og planlegge ting i fellesskap, som svømmehaller og operahus, mener dere at vi sperrer inne og plyndrer fredelige mennesker?

 

Hva om vi nekter å godta ditt syn på det vi gjør? Da har du ingen rett til å fengsle oss, selv om du har makten.

Retten vil avgjøre om du bevisst har krenket fredelige menneskers liv.

 

På samme måte vil retten avgjøre at hvis dere ikke betaler skatt, har dere brutt loven som fellesskapet har blitt enige om.

Lenke til kommentar
Når du presterer å kreve at de folkene som har det best i Norge ikke har det bra nok, så konkluderer jeg med at du sutrer. Jeg vet at de fleste rike i Norge har det aldeles utmerket. Og de rike som ikke har det bra i Norge, sliter med problemer av personlig art, som ikke har noe med deres økonomi å gjøre.

 

Dette med krenkelse av din råderett over kropp og liv er pompøse overdrivelser fra din side.

 

En krenkelse er en krenkelse. Det faktum påvirkes ikke av hvor godt du har det.

"Hadde du innbrudd"? Det gjør ingen ting du har det så godt.

"Ble du dynket?"Det gjør ingen ting du har det så godt.

"Ble du voldtatt"? Det gjør ingen ting du har det så godt.

osv

 

Dette med krenkelse av din råderett over kropp og liv er pompøse overdrivelser fra din side.

 

I sosialdemokratiet sperres jeg inne for en hel masse fredelig aktivitet. Dermed mister jeg råderetten over mitt eget liv.

 

Har du noen sinne blitt sperret inne for noen av dine fredelige aktiviteter?

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...