Onarki Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Og her falt du av. Det er ikke en korrekt observasjon av virkeligheten, kun en dårlig analogi. JEG betaler min skatt, akkurat som deg. Sitter jeg da med pistolen mot egen tinning da? Kutt ut dårlige analogier, og argumenter som du gjorde i siste post til meg. Først da er det mulig å ta deg seriøst. Du stemmer trolig på et parti som er tilhenger av å kreve velferdsskatt fra meg med vold. I såfall er det faktisk analogi, men en korrekt beskrivelse av virkeligheten. Du, sammen med resten av flertallet, bruker stemmeseddelen til å kontrollere politiet som igjen vil banke på døren min hvis jeg bryter loven som du og flertallet har vedtatt. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Det kan være en konsekvens av stemmeseddelen, men å dra det så langt som å si at DU står med pistolen på MEG blir usaklig for oss som ønsker et velferdssamfunn. Slik argumentasjon gjør at DLF kan se langt etter stemmer til mange som kanskje er enig i flere av punktene deres. Slik argumentasjon gjør det også at partiet i dag kun er en vits politisk. Lenke til kommentar
Onarki Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Er det slik å forstå at samfunnet dere liberalister ønsker dere ikke vil være et demokrati? Det vil være frie valg, folkerepresentasjon og en folkevalgt regjering, men det vil ikke være et flertallsdiktatur, fordi grunnloven forbyr vold mot fredelige mennesker. Vil det være ulovlig/umulig for "voldsromantikere" (dvs. tilhengere av andre ideologier enn liberalismen) å ta over styring av staten gjennom noe annet enn væpnet opprør? Neida, voldsromantikere kan styre staten, men de får ikke lov til å utøve vold mot fredelige mennesker. Forsøker de på dette blir de satt i fengsel. Jeg har ikke helt fått det klart for meg, men det kan virke som om å hindre andre ideologier i å få noe makt vil være en av de fremste rollene til staten og millitæret/politiet, for det virker jo som om noe annet enn liberalisme er det værste som finnes i deres øyne. Folk kan være så mye sosialister de vil privat, og de kan gå sammen med andre mennesker frivillig og danne sosialistiske kollektiv, men i det øyeblikket de forsøker å pådytte deres ideologi på alle andre glir sosialismen over i fascisme og det er ikke tillatt i DLF-staten. Det å prøve å sette noe annet system til livet er vel en forbrytelse på lik linje med voldtekt, tortur og mord? Ikke på lik linje. Noen forbrytelser er helt klart verre enn andre. Men alle overgrep har det til felles at de er vold utøvd mot fredelige, uskyldige mennesker. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Det hadde vært fint hvis folk flest var bevisste på at det er forskjell mellom fakta og realitet. Lenke til kommentar
Onarki Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Det kan være en konsekvens av stemmeseddelen, men å dra det så langt som å si at DU står med pistolen på MEG blir usaklig for oss som ønsker et velferdssamfunn. Slik argumentasjon gjør at DLF kan se langt etter stemmer til mange som kanskje er enig i flere av punktene deres. Slik argumentasjon gjør det også at partiet i dag kun er en vits politisk. Jeg trodde det var rimelig åpenbart at folk skjønner at de ikke står med en fysisk pistol i hånden og holder den fysisk inntil tinningen på meg. Likevel gjør de noe som er ekvivalent til dette, altså noe som ikke bare er en metafor men en essensielt lik handling: å stemme på et parti som er tilhenger av velferdsstaten er en indirekte utøvelse av trussel om fysisk vold mot fredelige, uskyldige mennesker. Når jeg likevel velger å uttrykke meg på en mer direkte måte er det fordi folk bør lære seg til å tenke på stemmeseddelen sin som en pistol, fordi den ER et redskap for utøvelse av vold. For å finne ut hva som er moralsk riktig å gjøre med en stemmeseddel bør derfor folk forestille seg at stemmeseddelen er en pistol som de holder inntil tinningen på andre mennesker. Hva mener DU er den riktige måten å bruke pistoler på? Bør vi bruke pistoler mot fredelige mennesker for å bygge operaer? Hva med offentlige svømmebasseng? Landbruksstøtte? Vi i DLF mener at pistoler, håndjern, køller og fengsler bare bør brukes til en ting, nemlig til å beskytte fredelige mennesker mot vold og krenkelser. Hva mener DU? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg mener pistoler ikke burde brukes uansett. Derfor blir det et dårlig bilde for meg. Å være mot opera, landbruksstøtte eller offentlige svømmebasseng er ikke det samme som å være liberalist. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Hvis du faktisk mener at alle som stemmer på andre partier enn DLF er så direkte medskyldig i vold...hvorfor betaler du da skatt (noe jeg antar du gjør)? Hvorfor aksepterer du i praksis dette systemet? Du støtter velferdsstaten og dens uhyrlige overgrep ved å betale skatt og avgifter til staten, som kan bruke pengene på sterkere kontroll! Eller kanskje du dyrker og lager alt du trenger i en hytte ute i skogen, med selvkonstruert bredbånd, uten noen statlig inngripen? Lenke til kommentar
Onarki Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg mener pistoler ikke burde brukes uansett. Derfor blir det et dårlig bilde for meg.Å være mot opera, landbruksstøtte eller offentlige svømmebasseng er ikke det samme som å være liberalist. Nei, hvis du er i mot opera men for velferdsstaten er du ikke liberalist. Dersom du mener at pistoler, køller, håndjern og fengsel bare skal brukes til en eneste ting, nemlig til å bekjempe overgrep på (mord, overfall, voldtekt, ran, tyveri, svindel, trusler og oppfordring til vold), da er du liberalist, ikke ellers. Lenke til kommentar
Onarki Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Hvis du faktisk mener at alle som stemmer på andre partier enn DLF er så direkte medskyldig i vold...hvorfor betaler du da skatt (noe jeg antar du gjør)? Av samme grunn som jeg gir fra meg lommeboka til en væpnet raner. Jeg lystrer fordi jeg trues på livet. Hvorfor aksepterer du i praksis dette systemet? Jeg jobber intenst med å endre det. Du støtter velferdsstaten og dens uhyrlige overgrep ved å betale skatt og avgifter til staten, som kan bruke pengene på sterkere kontroll! Ja, og ansvaret på dette hviler på de som bruker vold mot meg. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Kjøper du mat i butikken? Eller, det kunne vel kanskje unnskyldes, siden det er livsnødvendig. Kjøper du biler? Bensin? Klær fra andre steder enn Fretex? Bruker du mer penger enn du trenger for å overleve, på blant annet ting som har avgifter som går til Staten? Har du noe som helst med resten av samfunnet å gjøre? Da støtter du aktivt dagens overgrepssystem. Man kan vel trygt si at de som stemmer på ikke-ekstreme partier støtter det i større grad - men det blir helt feil å bruke uttrykk som å "rette pistoler" mot folk for det. Jeg vil gjerne også ha et friere samfunn for enkeltmennesket. Men vi vet begge to godt at DLF aldri kommer til å skape det gjennom noe flertall på Stortinget, så å stemme på andre partier enn DLF er like problematisk som å betale skatt og kjøpe hus og båt. Lenke til kommentar
thke Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Kjøper du mat i butikken? Eller, det kunne vel kanskje unnskyldes, siden det er livsnødvendig. Kjøper du biler? Bensin? Klær fra andre steder enn Fretex? Bruker du mer penger enn du trenger for å overleve, på blant annet ting som har avgifter som går til Staten? Har du noe som helst med resten av samfunnet å gjøre? Da støtter du aktivt dagens overgrepssystem... .. Men vi vet begge to godt at DLF aldri kommer til å skape det gjennom noe flertall på Stortinget, så å stemme på andre partier enn DLF er like problematisk som å betale skatt og kjøpe hus og båt Dersom du stememr på et annet parti en DLF retter du en pistol mot borgerne og sier: 'Dra langt pokker i vold. Flytt herfra' eller 'Gå på cella meg deg' eller 'Lev fra hånd til munn. Livnær deg som tigger' Vil du ingen av delene? Vil du LEVE livet. Spise god mat, bo godt, reise og hygge deg? Jammen da kan du jo bare støtte oss! Jeg forstår ikke hvordan du får deg til å si at de som velger det siste alternativet 'aktivt' støtter systemet. DU gir jo borgerne valgene 'pest' kolera' 'dysenteri' eller støtt systemet. DU sier enten støtter du systemet eller så sørger jeg for at du får et bedritent liv. Ansvaret for situasjonen ligger fullt og helt på pistolholderen, det vil si de politiske partiene det vil si DEG som stemmegiver (med mindre du stemmer DLF.) det blir helt feil å bruke uttrykk som å "rette pistoler" mot folk for det. Jeg vil gjerne også ha et friere samfunn for enkeltmennesket Straffen for lovbrydd i Norge er innesperring. Folk flest ønsker å gå fritt rundt, jobbe, ha sosial omgang, være med familien, reise etc etc heller en å sitte innelåst på en celle. Det er ikke frivillig å gå på cellen. Du blir tvunget dit. Om nødvendig med en PISTOL. Dersom du synes det er vanskelig å forholde deg til en pistol. Prøv 'Gå på cella med deg.' Vil du ikke delta i den felles pensjonsordningen? ->Gå på cella med deg. (DLF: Neivel) Vil du ikke betale for operaen vår? ->Gå på cella med deg. (DLF: Neivel) Vil du ikke delta i forsikringsordningen vår? ->Gå på cella med deg. (DLF: Neivel ) Vil du ikke betale for den nye veien vår? ->Gå på cella med deg. (DLF: Neivel ) Forskjellen mellom DLF og de andre partiene er at DLF kun plasserer forbrytere på cella, mens de øvrige partiene også setter fredelige mennesker på cella (hvilket gjør dem fascistiske) Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Igjen argumentasjon som gjør det vanskelig å ta DLF seriøst. Straffen for lovbrydd i Norge er innesperring. Folk flest ønsker å gå fritt rundt, jobbe, ha sosial omgang, være med familien, reise etc etc heller en å sitte innelåst på en celle. Tingen er nettopp at det er straff for lovbrudd man gjør. DLF kan ikke la vær å sperre inne dem som ikke betaler skatt, når loven pålegger borgere å betale skatt. Da må loven endres. Om mennesker i et liberalistisk samfunn bryter loven vil dem også bli buret inne. Det er jo nettopp lovbrytere som bures inne. Ja, dette er flisespikkeri.. Artig sak er om vi hadde fått DLF-regjerning i morgen. Hva med alle som ikke har spart opp privat pensjon? Vil det være et konkurransetilsyn som sørger for at større aktører ikke får monopol? Lenke til kommentar
thke Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 DLF kan ikke la vær å sperre inne dem som ikke betaler skatt, når loven pålegger borgere å betale skatt. Da må loven endres. Dersom du stemmer på DLF kan DLF endre loven. Du velger selv om du i steden stemmer på partier som vedtar å sperre folk inne dersom de ikke betaler for en opera. Om mennesker i et liberalistisk samfunn bryter loven vil dem også bli buret inne. Det er jo nettopp lovbrytere som bures inne. Ja, dette er flisespikkeri.. Lovbrytere bures inne av staten. Du velger selv om du vil stemme på parti som kriminaliserer fredelig aktivitet (som å selv velge sin personlige pensjonssparing.) Hva med alle som ikke har spart opp privat pensjon? Mennesker uten økonomiske midler er avhengige av andre. Slik er det også i sosialdemokratiet. Vil det være et konkurransetilsyn som sørger for at større aktører ikke får monopol? Monopol på sparing? Du kan spare på nærmest ufattelig mange måter: Velge blandt millioner av aksjer. Velge blandt milllioner av eiendommer Velge blandt millioner av øvrige verdipapirer. Penger, metaller. Selvfølgelig også pensjonsordninger som må konkurrerer med ovenfornevne alternativer. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Monopol, som i Microsoft vs ingen. etc. Ser det kan være litt uklart; dårlig formulert av meg. Litt OT: Nå er vel snart alle velgerne til DLF representert her på forumet.. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Dersom du stememr på et annet parti en DLF retter du en pistol mot borgerne og sier:'Dra langt pokker i vold. Flytt herfra' eller 'Gå på cella meg deg' eller 'Lev fra hånd til munn. Livnær deg som tigger' Vil du ingen av delene? Vil du LEVE livet. Spise god mat, bo godt, reise og hygge deg? Jammen da kan du jo bare støtte oss! Ja, jeg vil dette, samt leve i en stat der alle har gratis skolegang, helsetjeneste, der Staten har stor kontroll, etc. Dette til tross for at jeg idealistisk sett vil at folk skal kunne velge om de vil leve i en kontrollerende Stat. Men jeg synes systemet i dag fungerer såpass bra at jeg velger å ikke gå direkte ut mot systemet, og støtter det i stedet. Slik alle som ikke er eremitter også gjør til en viss grad. Slutt å bruk bildet med en pistol rettet mot alle DLFere. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Det er ironisk at du mener at du står for "objektivisme", når uttalelsene såpass ekstremt subjektive. Du baserer deg på at folk i din imaginære utopi skal forvandle samfunnet på magisk vis til et paradis fordi de har blitt fratatt alt sosialt ansvar. Dette forsvarer du med rene antagelser, og med sviktende logikk og bruk av termer som strengt tatt ikke henger på grep. Du har faktisk ikke fremlagt et eneste argument her, bare påstander. Overdramatiseringen bruker du fremdeles som en krykke. Smarte barn i Norge fremstiller du som torturerte, hjernevaskede, lobotomerte slaver. Dette er usaklig, fanatisk og hysterisk. For ikke å snakke om et hån mot alle dem som faktisk blir torturert, hjernevasket og holdt i slaveri. Er det slik at man er nødt til å få fysisk vondt eller bli fysisk skadet og mishandlet for at tortur og slaveri skal være fælt? Jeg mener ikke det. Psykisk tortur, hjernevasking og slaveri er like ille. Slik du legger ting fram, så virker det som du prøver å fremstille det som om rike skulle lide noen slags nød i Norge. Ja, på en måte lider de rike åndelig nød. De gjør utrolig mye godt for landet, skaper arbeidsplasser, virksomheter osv. Får de takk for dette? Nei, de blir kalt for "griske" og "kapitalistsvin" som "bare tenker profitt" som er "usympatiske" og ikke har "empati med de fattige" og som "grafser til seg av felleskassa" og "tråkker på de ressurssvake." Jødene i Tyskland opplevde nøyaktig det samme på 1870-tallet og utover. Da kom liberalismen til Tyskland og de smarte, ressurssterke jødene klarte da å bygge opp Tyskland til en industrinasjon og ble selv svært rike som følge av dette. Resultatet? Et ekstremt jødehat. Var det synd på jødene? Javisst. De ble kalt for "griske" og "jødesvin" som "bare tenker profitt" og som er "usympatiske" og ikke har "empati med de fattige" og som "grafser til seg av felleskassa" og "tråkker på de ressurssvake." Det var skikkelig ondskapsfullt gjort, og i Tyskland endte det faktisk i krystallnatt, jødestjerner og Holocaust. Forhåpentligvis kommer det ikke til å gå så ille med kapitalistene i Norge, men at det er synd på dem og at de blir behandlet ekstremt ondskapsfullt er det ingen som helst tvil om. Først blir de plyndret og utbyttet og dernest blir de utskjelt for å være parasitter! Men nå snakket jeg først og fremst om smarte barn i enhetsskolen i min post. Disse er ikke nødvendigvis rike, bare veldig smarte. Og den sadistiske torturen av disse barna er helt forferdelig. Forhåpentligvis kommer vi om 50 år til å se tilbake på enhetsskolen som et slags miniatyr barne-holocaust, på lik linje med skampletter som tvangssterilisering av tatere og forbud mot homofili i Norge. Dette fordi sosialt ansvar tydeligvis krenker deres menneskerettigheter. Dette er ikke annet enn ren sutring fra Onarki sin side. Vel, forestill deg at pene kvinner blir tvunget til å bedrive seksuell utjevning, og at deres protester mot å bli tvunget til å være felleshull kalles for "sutring." Noe slikt ville i dag betraktes som utenkelig og så usympatisk, barbarisk og grotesk at ingen helt kan tro at noe slikt er mulig. Hva slags avstumpede mennesker er det som ser på motstand mot sexslaveri som "sutring"? Like avstumpet som folk som mener at hjerneslaveri er helt akseptabelt. Alternativet skal i følge Onarki bli veldig "fredelig", men jeg savner å se konkrete eksempler på hvordan hvordan dette skal gjennomføres uten at kriminelle holdes i sjakk med lover og regler, eller "vold" som Onarki velger å kalle det. DLF legger ikke skjul på at vi vil bruke vold mot voldsmenn. Vold skal BARE brukes til selvforsvar i DLF-land. Vold er et redskap for å bevare freden. Og så vil jeg gjerne ha meg frabedt personangrep i fremtiden Onarki. Jeg vet at du liker å sette stygge ord på alt du ikke liker, men prøv å holde deg litt i skinnet. Korrekt identifikasjon av virkeligheten er aldri personangrep. Husk at det er DU som sitter med pistolene. Vi er i krig. DU holder pistolen inn til MIN tinning og krever penger av meg. Da må du ikke forvente at jeg er høflig mot deg. Jeg kaller en spade for en spade og en bølle for en bølle. Hva får man seg vel ikke til å si for å slippe å betale skatt? Du overdriver. Er det å ikke få nødvendig oppfølging på skolen mental tortur? Nei, mental tortur er å f.eks. å bli fratatt alle sanseopplevelser over lange perioder, eller daglig bli vist bilder av den døde og voldtatte familien din. Ser du forskjellen i alvorlighetsgrad? Det er helt klart et problem at smarte barn ikke følges godt nok opp i skolen. Det er alle enige om. Men å hause det opp til at det skulle være noe i nærheten av tortur, lobotomi eller slaveri, det er fullstendig patetisk. Men, slik jeg forstår det, så setter du ting såpass på "spissen" for å kompansere for at løsningene til DLF er uforholdsmessig ekstreme. Det samme gjelder forøvrig din sammenligning med rike folk i Norge, og jødeforfølgelsen i Nazi-Tyskland. Hallo? Earth to Onarki? Du overdriver igjen. Rike i Norge blir ikke systematisk forfulgt eller plaget. Det nærmeste man kommer er ubehaget man muligens kan oppleve ved å sette seg for nær tourist class på flyet. Forutsatt at man ser bort fra den forferdelig umenneskelige skatteforfølgelsen selvfølgelig. Hvem vet hvor mange rike som sitter med permanente arr på sjelen fra dette... Jeg tipper sånn circa null. Dette er peanuts. Det er rett og slett pinlig å høre folk sutre over dette. At rike skulle oppleve noe i nærheten av det helvetet det er å være sexslave er også en tåpelig sammenligning som vitner om hvor langt ut på jordet Onarki må dra for å rettferdigjøre sine ekstreme løsninger. "Vold skal bare brukes til selvforsvar i DLF land" sier du. Som en beskyttelse mot vold. Men når du sier "vold" så mener du jo ikke faktisk vold. Du ser jo på alle som ikke er enig med DLF som overgripere og voldelige. Dermed blir din utopi et skrekkvelde der deres løse tolkninger av virkeligheten kan misbrukes til å tyrannisere folket. Nei takk. Du forsvarer dine personangrep på meg med at "DU holder pistolen inn til MIN tinning og krever penger av meg. Da må du ikke forvente at jeg er høflig mot deg. Jeg kaller en spade for en spade og en bølle for en bølle." For noe sprøyt. Alle som ikke holder med DLF er altså bøller som holder pistoler mot tinningene deres? For noe selvhøytidelig, pompøst og arrogant vås. Hvis det er denne graden av selvrettferdigjøring som gjelder for DLF, så er jeg veldig glad for at dere aldri kommer til makten. Forøvrig, så må du forholde deg til dette forumets rettningslinjer, eller tåle konsekvensene, uansett hvor "voldelig" dette måtte forefalle deg. Jeg håper virkelig at du troller Onarki. Hvis det viser seg at du gjør det, så må du PM'e adressen din til meg så jeg kan sende deg blomster. Lenke til kommentar
Onarki Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Har du noe som helst med resten av samfunnet å gjøre? Da støtter du aktivt dagens overgrepssystem. Du forsøker deg her med den klassiske "du også"-hersketeknikken. "Men DU også er jo for vold, derfor er du like ille som oss." Ved å plassere oss i samme kategori har du liksom legitimert alle dine egne handlinger. MEN det er stor forskjell å lystre noen som har en pistol inntil tinningen din (du må følge loven) og å aktivt bidra til å opprettholde til overgrep gjennom stemmeseddelen. Loven er du NØDT til å følge, du er under tvang. Men du er ikke nødt til å stemme på partier som opprettholder overgrep. Det er frie valg i Norge og velger du DA å støtte overgriperne er du skyldig i å aktivt støtte overgrepssystemet. Jeg vil gjerne også ha et friere samfunn for enkeltmennesket. Men vi vet begge to godt at DLF aldri kommer til å skape det gjennom noe flertall på Stortinget, så å stemme på andre partier enn DLF er like problematisk som å betale skatt og kjøpe hus og båt. Dette er fullstendig feil tankegang. EN enkelt stemme vil aldri påvirke et valg UANSETT hvilket parti du stemmer på. Derfor kan du like gjerne stemme prinsipielt. Hvis DLF får under 1% av stemmene vil dette ikke påvirke valgresultatet i vesentlig grad, uansett hva man stemmer og da kan man like gjerne stemme DLF hvis det er det partiet man ligger nærmest. Får man derimot 1-4% av stemmene (altså under sperregrensa) KAN man påvirke valgutfallet, men da vil de andre partiene også være interessert i å føre en politikk for å lokke DLF-velgerne tilbake. Den eneste måten å gjøre dette på er å bevege seg i retning DLF. Dermed kan altså lille DLF påvirke de andre partiene som til sammen har over 50% av stemmene i mer liberal retning. En stemme til DLF gir altså maksimal uttelling. Lenke til kommentar
Onarki Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Artig sak er om vi hadde fått DLF-regjerning i morgen. Hva med alle som ikke har spart opp privat pensjon? Statens pensjonsforpliktelser vil selvfølgelig opprettholdes i en overgangsperiode inntil alle sammen er over på det private systemet. Selv med rent flertall fra i morgen av vil det ta 20-30 år å fullt ut gjennomføre overgangen til laissez-faire. Vil det være et konkurransetilsyn som sørger for at større aktører ikke får monopol? Nei. Lenke til kommentar
thke Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Slutt å bruk bildet med en pistol rettet mot alle DLFere. Det er ikke noe bilde dette er realiteter. Dersom du går inn på lovdata og sjekker lovene der vil du finne at de innholder en paragraf omtrent slik: "Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer bestemmelser gitt i eller i medhold av denne lov, straffes med bøter eller med fengsel inntil xx år". Ved å gå inn for lovfestetede fellesordningene for skole, pensjoner, forsikringer, veier, kinoer, biblioteker, barnehager, festivaler etc. etc. er ditt standpunkt i klartekst å bure inne de som nekter. Stritter du i mot henter politiet deg, og politiet har pistoler. Dette gjelder ikke bare DLF'erne det gjelder alle. Ingen slipper unna. DU respekterer med andre ord ikke MIN rett til å gå løs med mindre jeg deltar i ordningene for pensjonsor, festivaler etc etc. Jeg kjenner lusa på gangen og antar det ikke er vits i å bruke tid på å få deg til å skifte mening: Jeg vil imidlertidig gjøre det klinkende klart for deg at JEG ikke respekterer DIN rett til å gå løs med mindre du lar MEG være fred. Jeg vil derfor i årene som kommer arbeide målrettet for å få DEG buret inne. Det er kriminellt å sperre fredelige mennesker inne. Dersom det kommer et maktskifte vil det naturlig følge et rettsoppgjør der de skyldige vil måtte svare for sine handlinger. Det vil si at dersom DU aktivt deltar i organiseringen av de kriminelle delene av statens virksomhet vil DU personlig risikere å ende opp med å sitte innesperret. Til pass for deg ville det vært å få smake din egen medisin. Lenke til kommentar
Onarki Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Hva får man seg vel ikke til å si for å slippe å betale skatt? Det var noe lignende slaveeierne sa også når slavene krevde frihet: hva får man seg vel ikke til å si for å slippe å arbeide? Du overdriver. Er det å ikke få nødvendig oppfølging på skolen mental tortur? Du har åpenbart aldri hatt dette problemet, men hvis du vil så kan jeg godt hjelpe deg med en demonstrasjon. Sett av 10 år av ditt liv så skal jeg sperre deg inne i et klasserom og snakke til deg i sakte kino. Du vil bli gitt prøver i faget så du MÅ følge med. Du får ikke lov til å holde på med andre ting fordi dette er "urolig oppførsel." Jeg tipper at etter 1 time ville du følt deg helt utslitt og ønsker å aldri mer oppleve noe lignende. Vel, da kan du trøste deg med at etter 10 år er det over. Nei, mental tortur er å f.eks. å bli fratatt alle sanseopplevelser over lange perioder, eller daglig bli vist bilder av den døde og voldtatte familien din. Ser du forskjellen i alvorlighetsgrad? Det er nok litt forskjell ja, men ikke så mye. Effekten er mye den samme. Det er helt klart et problem at smarte barn ikke følges godt nok opp i skolen. Det er alle enige om. Nei, dette er ikke alle enige om. Ikke de som ØNSKER at smarte barn ikke skal følges opp bedre i skolen. Tilhengere av ENHETSSKOLEN vil ikke dette. De vil at smarte barn skal lobotomeres slik at alle kommer ut av skolen like flinke. Men å hause det opp til at det skulle være noe i nærheten av tortur, lobotomi eller slaveri, det er fullstendig patetisk. Det kan man jo si om voldtekt også. Hva er det som er så ille med det? Hvis jenta bare ligger helt i ro så kommer hun jo helt uskadd fra det. Hun kan til og med tenke på andre ting i mellomtiden. Og sex er jo helt naturlig. Folk har jo sex hver eneste dag. Hvorfor da hause opp voldtekt til å være noe i nærheten av et overgrep? Det er jo patetisk. Men, slik jeg forstår det, så setter du ting såpass på "spissen" for å kompansere for at løsningene til DLF er uforholdsmessig ekstreme. Som sagt, dersom du mener at enhetsskolen ikke er mental tortur er du helt sikkert villig til å prøve bare 1 måned med undervisning i sakte kino. Stiller du opp? Det samme gjelder forøvrig din sammenligning med rike folk i Norge, og jødeforfølgelsen i Nazi-Tyskland. Hallo? Earth to Onarki? Du overdriver igjen. Rike i Norge blir ikke systematisk forfulgt eller plaget. Vel, frem til 1930 ble heller ikke jøder forfulgt i Tyskland. De ble da behandlet nokså likt kapitalister i Norge. Poenget er at behandlingen av kapitalister i Norge er svært lik behandlingen av jøder frem til 1930. Det er usannsynlig at vi får noe Holocaust i Norge, men grunnlaget er definitivt tilstede. Hvem vet hvor mange rike som sitter med permanente arr på sjelen fra dette... Jeg tipper sånn circa null. Legg merke til forakten i stemmen din når du sier disse tingene. Du snakker om rike med ekstremt hat, som om du nærmest spytter etter dem. Og empatien din for disse menneskene er tilnærmet NULL. Siden du mener at det ikke er synd på disse menneskene tillater du deg altså atferd som du aldri ville ha brukt mot vanlige mennesker. Med andre ord, du mener at siden rike har råd til å kjøpe nye klær hver dag er det ok for deg å spytte og trampe på klærne deres hele tiden. Det er jo ikke synd på dem. De har jo så god råd. Det er peanuts. Litt forakt og hat må de jo tåle når de er så rike. At rike skulle oppleve noe i nærheten av det helvetet det er å være sexslave er også en tåpelig sammenligning som vitner om hvor langt ut på jordet Onarki må dra for å rettferdigjøre sine ekstreme løsninger. HVORFOR? Hvorfor er vagina et mer privat organ enn hjernen? "Vold skal bare brukes til selvforsvar i DLF land" sier du. Som en beskyttelse mot vold. Men når du sier "vold" så mener du jo ikke faktisk vold. Du ser jo på alle som ikke er enig med DLF som overgripere og voldelige. Med vold mener jeg bruk av våpen: pistoler, håndjern, køller, fengsler. Det er helt perverst å kalle et ran for en form for "uenighet." En raner er ikke "uenig" med offeret sitt om hva pengene hans skal brukes til. Raneren utøver VOLD mot offeret og tar pengene hans mot hans vilje. For noe sprøyt. Alle som ikke holder med DLF er altså bøller som holder pistoler mot tinningene deres? Alle partier på stortinget har fascistiske komponenter i seg, men noen av partiene er mer liberale enn fascistiske. (H, V, Frp) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg