Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående eksamen og karakterer.

Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981287349

Kom opp i matte i eksamen, er ikke en kløpper i faget og lurte på om dere hadde noen gode tips om hva jeg skal øve på ?

Lurte også på om karakterene i år blir slått sammen med de andre karakterene ?

Mvh. Havonzid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksamens karakterene vil bli som et helt eget fag på kortet. Du burde spess pugge basisen av alt du har hatt. Er du dårlig i dette faget vil den avanserte delen være vanskelig. Pugg på enkle ting som vinkeler og areal osv. Har du basisen (som da er lett å lære) så kan du tenke deg fram til de litt mer avasnserte ;) Lag en god regelbok :D Ta med eldre tentamner ;) Det er lov i år :D og da ser du hva du må passe deg for :)

Jeg har fått vite at her på vgs, så er eksamen en separat karakter. Selvom du ligger på 6 i standpunkt og stryker på eksamen, så stryker du i faget.

Det er det jeg fikk å vite fra læreren min.

Dette er feil. Eksamen har ingenting med andre standpunkter å gjøre. Det er en grunn til at karakterene blei satt før eksamen. Så ikke fagene skal bli påvirket av eksamen ;)

Lenke til kommentar
Jeg har fått vite at her på vgs, så er eksamen en separat karakter. Selvom du ligger på 6 i standpunkt og stryker på eksamen, så stryker du i faget.

Det er det jeg fikk å vite fra læreren min.

Dette er feil. Eksamen har ingenting med andre standpunkter å gjøre. Det er en grunn til at karakterene blei satt før eksamen. Så ikke fagene skal bli påvirket av eksamen ;)

Da jeg gikk ut av VGS i fjor så var det slik at stryk på eksamen = ikke godkjent vitnemål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...