Gå til innhold

Hva er best av Roland HD-1 V-Drum Lite og Yamaha DTXplorer?

DonKristo

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg snart skulle kjøpe meg et rimelig, digitalt trommesett snart. Har funnet to stykker på nettet til 6000 kr, og det blir nok en av disse jeg kommer til å kjøpe (Men er åpen for forslag i samme prisklasse).

Men, jeg trenger litt hjelp til å velge:P Har ikke hatt digitalt trommesett før, og det kommer nok til å brukt på hobbybasis.

Er det noen her som har erfaringer/innspill o.l. om disse settene? Er det noen fordeler/ulemper med noen av dem osv? Vil vite alt :p

Roland HD-1 V-Drum Lite

Yamaha DTXplorer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd yamaha'en, men har prøvd roland-settet. Det er kun 10 trommesett med, man blir fort lei, spesielt siden noen av dem er mer "leketøy"-aktige. Yamahasettet har 26, synes det virker bedre i så henseende

Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd yamaha'en, men har prøvd roland-settet. Det er kun 10 trommesett med, man blir fort lei, spesielt siden noen av dem er mer "leketøy"-aktige. Yamahasettet har 26, synes det virker bedre i så henseende

Men jeg går jo sterkt utifra at folk som kjøper slike trommesett bruker MIDI. Da kan du jo få de lydene som du selv vil.

Jeg er også interessert i en av disse, men kommer da til å bruke MIDI for bedre lyder osv.

Lenke til kommentar

Men jeg går jo sterkt utifra at folk som kjøper slike trommesett bruker MIDI. Da kan du jo få de lydene som du selv vil.

Jeg er også interessert i en av disse, men kommer da til å bruke MIDI for bedre lyder osv.

Ja. Det jeg lurer på er jo hvordan de fungerer i praksis. Hvordan er følsomheten på trommene? er det kantslaglyd på yamahaen osv..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...