gamern1337 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hei, jeg har tenkt til å kjøpe MSI Platinum hovedkort og ha 8800 GT i SLI. Kan noen gi meg noe erfaringer med det? Har dessverre hørt så mye dårlig om SLI. Er det virkelig så problematisk med drivere? Og må man ha både RAM og Strømforsyning også i SLI for å unngå evt problemer? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Har 9800GX2, som er to nedklokkede 8800GTS 512 i SLI. Med andre ord meget likt 8800GT i SLI. Ganske god ytelseøkning i de fleste spill der det ikke er prosessoren som holder igjen. Ganske så fiffig ytelseforbedring. I visse spill så var det over 70%. Mens det som regel lå på rundt 60%. Men igjen, det kommer litt ann på oppløsning og spill. SLI kan i nyere tider ikke sies å være spesielt problematisk. Det var værre når jeg hadde 6800GT i SLI. Jeg har ivhertfall ingen særlig dårlige erfaringer med det, bortsett fra at jeg synes det kan være litt "problematisk" å skifte mellom Multi GPU mode, og Multi Display mode. Men har du bare en skjerm som du bruker til vanlig har dette ingenting å si. Du kan ikke å RAM og strømforsyning i SLI. SLI er en teknologi som bare finnes til Nvidia skjermkort. Men JA, du trenger naturligvis en kraftigere strømforsyning, enn med et kort. Eventuelt bruke to strømforsyninger, selv om jeg ikke direkte kan anbefale dette for nybegynnere. Hva RAMen angår, så har dette fint lite med SLI å gjøre, og har du nok RAM med et skjermkort, så har du det også med to. Endret 17. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
gamern1337 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Som du sikkert har merket er jeg nybegynner , så hvor stor PSU trenger jeg egentlig. Holder det med 600W eller må jeg over 1000W. Og er det enkelt for en nybegynner å sette opp et SLI system? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Som du sikkert har merket er jeg nybegynner , så hvor stor PSU trenger jeg egentlig. Holder det med 600W eller må jeg over 1000W. Og er det enkelt for en nybegynner å sette opp et SLI system? Til to stykk 8800Gt i SLI skal en 600w av grei kvalitet holde fint, Og sette opp et SLI system i dag er ikke særlig vanskelig heller, alt er rimelig selvforklarende når en setter det opp. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hvis det er av høy kvalitet så. (og resten av PCen ikke tar noe voldsomt med strøm) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå