Gå til innhold

BK: Askeladden og trollet.

Anbefalte innlegg

"Du skal ete!" svarte gutten; "jeg er snaut halvmett enda, jeg. Gjør du som jeg gjorde, og skjær hull på magen, så eter du så mye du vil."

"Men det gjør vel gruelig vondt?" spurte trollet.

"Å, ikke noe å tale om," svarte gutten.

Så gjorde trollet som gutten sa, og så kan en vel vite han satte livet til. Men gutten tok alt det sølv og gull som i berget fans, og gikk hjem med. Med det kunne han alltid få betalt unna noe på gjelden.

post-76720-1211064173_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er redd for at hvis jeg ikke kjente til Asbjørnsen & Moe ville ikke bildet gitt meg stort. Men siden jeg kjenner til de gir det meg litt.

Flott valg å vise Askeladden slik et menneske gjør(les høyde og vinkling).

Men jeg har litt flere minuser. For det første kunne Askeladden trengt en runde med støvfilla, for det andre synes jeg at benene til trollet burde komme litt bedre frem.

Til slutt tror jeg bildet ville ha gjort seg bedre om skulpturen/tresnittet ble satt ut i skogen eller gresset, så man får en mer naturlig bakgrunn for motivene i stedetfor en steril grå(?)nyanse.

Men et pent utsnitt absolutt!

Luze

Lenke til kommentar

Hmm. Ingen dum idé, selv om jeg er en svoren motstander av støvfiller. Vet ikke helt hvor stor forskjell det hadde blitt om jeg hadde satt den ute i gresset, med tanke på DOF og blur. Kunne like gjerne hatt grønn papp bak :wee:

Men, skal se om jeg får tid i morgen! Kan sette han ut midt på dagen. Masse lys og fin blender til å få frem bena, så kan vi se hvordan ressultatet blir! : d

Målgruppen til bildet er nok forbeholdt de som kan historien ja, men om man ikke klarer å trekke de paralellene så bryr det ikke meg.

Lenke til kommentar
Hmm. Ingen dum idé, selv om jeg er en svoren motstander av støvfiller. Vet ikke helt hvor stor forskjell det hadde blitt om jeg hadde satt den ute i gresset, med tanke på DOF og blur. Kunne like gjerne hatt grønn papp bak :wee:

Her har du redningen når det gjelder "støvfille-allergi": Lettere å få hvit vaskehjelp

Ville gjerne sett at hele Askeladden var i fokus, problemet blir vel da at også "sokkelen" også kommer i fokus. Er også enig i at det ville blitt mer naturlig å ta bildet ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...