Gå til innhold

Livegaming; mistet sin appell hos noen av dere?

Anbefalte innlegg

Ja, har det?

For min del; ja, matchmaking og alt tull skal liksom implenteres i alle spill, spilla skal gjøres så enkle. Det er ikke noe lenger no krav til ferdigheter når man skal inn å spille i fem min, bare bein rundt og prøv å sikte. Matchmaking er det som i bunn og grunn ødelegger ellers gode spill som CoD (De skulle gjerne ha fjerna mye mer) og Halo. Det er klart det er mulig å fyre opp private parties, men fåtallet vil dette, fordi det er så enkelt og kult og fett med matchmaking. Dersom Gears 2 har matchmaking skal jeg vurdere å knekke disken og kaste xboxen ut vinduet (Jeg bor i kjelleren, så det får egentlig ingen konsekvenser uansett). Gears er til nå det spillet der mest individuell spillerskill har noe å si, istedetfor overpowervåpen, her spiller de som vil spille sammen, med og mot hverandre. Det er mye bedre imo.

KOM IGJEN DEL MENINGER OG FLAME MEG FOR Å VÆRE FØDT SUPERPRO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er fremdeles rebell, ja?

Ser ikke helt problemstillingen. Du mener at alle bør være skilla spillere for å i det hele tatt få spille? (Ellers kjent som elitisme) Matchmaking krever jo like mye ferdighet, og målet med det er jo å matche deg med folk som er like gode som deg. Spiller du nok, når du målet til slutt, mer eller mindre.

Din wannabe elitist. :!:

Lenke til kommentar

Du mener altså at det ikke finnes gode nok spillere dere ute til å matche dine "skills" ?

Klart det blir kjedelig å spille mot andre når man anser seg selv som guds gave til gaming, er nok ikke mange som rekker deg til knærne engang da.

Lenke til kommentar
Ja, har det?

For min del; ja, matchmaking og alt tull skal liksom implenteres i alle spill, spilla skal gjøres så enkle. Det er ikke noe lenger no krav til ferdigheter når man skal inn å spille i fem min, bare bein rundt og prøv å sikte. Matchmaking er det som i bunn og grunn ødelegger ellers gode spill som CoD (De skulle gjerne ha fjerna mye mer) og Halo. Det er klart det er mulig å fyre opp private parties, men fåtallet vil dette, fordi det er så enkelt og kult og fett med matchmaking. Dersom Gears 2 har matchmaking skal jeg vurdere å knekke disken og kaste xboxen ut vinduet (Jeg bor i kjelleren, så det får egentlig ingen konsekvenser uansett). Gears er til nå det spillet der mest individuell spillerskill har noe å si, istedetfor overpowervåpen, her spiller de som vil spille sammen, med og mot hverandre. Det er mye bedre imo.

KOM IGJEN DEL MENINGER OG FLAME MEG FOR Å VÆRE FØDT SUPERPRO

Tror det er på tide å sette deg litt på plass her... Jeg utfordrer deg til en 1 vs 1 kamp i COD4. Kun primary weapons+secondary weapons og "knifing". Ingen frags, ingen eksplosiver gennerelt. Og ingen air-support. Det er kun "skillsen" relatert til vår bruk av vårt favoritt våpen som avgjør utfallet.Banen er "shipment". Vi gjør 2 runder. En hvor jeg er host, og en hvor du er host, og om det skulle stå 1-1 etterpå, så fortsetter vi med annen hver "host" runde, til en av oss er vinneren.

Mitt gamertag: The Tall Viking

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Tror folk misforstår en smule kanskje, fordi jeg uttrykker med stadig via mengder pathos; men poenget mitt var i det store og hele at matchmaking er møkk og burde bli fjerna fra spill.

TheViking: Sikkert, men jeg gidder ikke spille shipment, ta heller killhouse, og jeg gidder ikke spille med perks på.. Og uansett hvor mye du eier meg, så lykke til med å jekke meg ned, har aldri spillt 1v1 før, jeg blir heller glad. Det betyr bare at jeg faktisk har fler enn 3 gode norske spillere på lista mi.

Du mener altså at det ikke finnes gode nok spillere dere ute til å matche dine "skills" ?

Klart det blir kjedelig å spille mot andre når man anser seg selv som guds gave til gaming, er nok ikke mange som rekker deg til knærne engang da.

NETTOPP

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg ikke er helt sikker på HVA du misliker med matchmaking. Er det det at (1) hvem som helst kan spille, eller at (2) du ikke er fornøyd med motstanden du møter? Eller er det det at (3) du ikke kan bestemme hvem du skal spille med? Jeg tar for meg disse punktene først og fremst med hensyn på Halo 3, men de gjelder muligens for andre spill også.

1. Skal man drive å sperre folk som ikke har MLG-egenskaper ute? Ser ikke helt poenget der.

2. Poenget med matchmaking er jo å gjøre kampene så jevne som mulig, så hvis jeg forstår deg riktig at du har 1337 skillz, så skulle vel du få 50 i skill etter hvert og vil nok merke en betydelig motstand. Jeg, som ligger på 21 i skill, er fornøyd med den motstanden jeg får. Stort sett slipper jeg tydelig uballanserte kamper, og det er det viktigste.

3. Customs. Men du mener gjerne at pga. matchmaking, er det få som er med på customs? Vel, så bli med på litt matchmaking da, og få med deg et par venner så dere kan spille på lag.

Jeg synes i hvert fall matchmaking er den mest geniale idéen noen har hatt i forbindelse med online gaming.

Edit: Presisering.

Endret av rekyl
Lenke til kommentar

Boff3n:

"Og uansett hvor mye du eier meg, så lykke til med å jekke meg ned."

Med slikte uttalelser, så fremstår du heller som en kverrulant, enn en seriøs gamer.

Det er som å møte en i boxe-ringen, som hevder at han er uovervinnelig. Og uansett hvor mange ganger en kliner vedkommende i bakken, så skriker han: " ingen kan kan slå meg. Jeg er den beste".. Slike folk er det ikke annet enn fullstendig ignorering som hjelper, og la vedkommende leve i sin egen, lille fantasiverden, lykkelig overbevist om at han/henne er best.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Trådstarter du er superpro? Men enda så har du bare lyst til å spille mot moobs som du vet at du vinner rått over?

For meg høres det ut som om du er en av de som aldri får noen kills. Hvis du er så "pro" så må jo det systemet være bra da får du alti spille mot folk som er sånn ca like gode som deg og utfordringen blir større.

Setter min tvil til at du er så "pro" tror du er en av de som spiller og spiller men aldri blir bedere.

Lenke til kommentar

Hvis spill bare skulle ha vært tilgjengelige for "the superpro" hadde vel hele poenget med spill forsvunnet.

Slutt å spill live, og lag deg egne private kamper der du kun inviterer "de få heldige verdige" istedet, er ikke vanskligere enn det.

Du klarer dog uansett ikke i denne tråden å fremstille deg selv som noe annet enn en elitisk (ikke i ordets gode forstand) kverrulant.

At folk som deg dog flamer alt og er så misfornøyde, men spiller for det, er i mitt syn uforståelig.

Lenke til kommentar
Boff3n:

"Og uansett hvor mye du eier meg, så lykke til med å jekke meg ned."

Med slikte uttalelser, så fremstår du heller som en kverrulant, enn en seriøs gamer.

Det er som å møte en i boxe-ringen, som hevder at han er uovervinnelig. Og uansett hvor mange ganger en kliner vedkommende i bakken, så skriker han: " ingen kan kan slå meg. Jeg er den beste".. Slike folk er det ikke annet enn fullstendig ignorering som hjelper, og la vedkommende leve i sin egen, lille fantasiverden, lykkelig overbevist om at han/henne er best.

Nei, for jeg kommer ikke til å skrike jeg er den beste, jeg mener bare at spill er blitt for lett og at de fleste er rimelig dårlige. CoD f.eks er bare gøy i klanmatcher, der ting faktisk tar skill.

Putas: Hvem har sagt jeg får få kills? Hadde det vært "problemet" hadde jeg ikke laget denne tråden, for da hadde jeg vært mer eller mindre fornøyd.

*skapeblestskapeblestskapeblest*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Haha, jeg synes det er så evig greit å vite at selvom jeg ikke får spille så mye for tiden, så kan jeg ennå joine en server og drepe alle nabsa akkurat når jeg vil.

Tilfredsstillelse på høyt plan.

Tidligst i går klarte jeg å få meg chopper på en search&destroy,

noe som egentlig bare går hvis teamsa er veldig skjeve.

Lenke til kommentar
Nei, for jeg kommer ikke til å skrike jeg er den beste, jeg mener bare at spill er blitt for lett og at de fleste er rimelig dårlige. CoD f.eks er bare gøy i klanmatcher, der ting faktisk tar skill.

Putas: Hvem har sagt jeg får få kills? Hadde det vært "problemet" hadde jeg ikke laget denne tråden, for da hadde jeg vært mer eller mindre fornøyd.

Hvordan kan ett online spill, hvor vanskelighets graden defineres av spillerne man møter, være lett eller vanskelig? Det er greit nok om det er snakk om autoaim og det er lite sikting, planlegging etc lagt ned.

Klan kamper får du da til i CoD4 og Halo 3 på samme måte som i andre spill, det er flere ladders du og klanen kan bli med i og delta.

Eneste jeg hater er Rainbow 6 Vegas 2 online. Det er så og si umulig å få spilt sammens med venner, i motsetning til cod4 hvor vi setter oss i party og søker på gamemoden vi vil spille.

Skal jeg spille "seriøst" finner jeg en klan og kjører klan kamper.

Du ser ut til å lage ett problem ut av noe som egentlig ikke er det, foruten eventuell mangel på dedikerte servere (jeg mener rainbow6 vegas 1 hadde dette?)

Lenke til kommentar

Jeg for min del er på andre siden av gjerde til trådstarter.

Jeg er så anti-pro, anti-elie at jeg blir såkalt "eid" i det meste jeg prøver.

Resultatet blir uansett at jeg føler matchmaking ikke fungerer for meg. For den klarer aldri finne noen som er såpass dårlig at jeg har en fair sjangse likevel.

Derfor blir der raskt rimelig uaktuelt for meg å spille online, med mindre det er mot venner og kjente jeg vet ikke har super-skills osv.

Jeg kjenner meg faktisk godt igjen i denne artikkelen linket til under.

Alt for godt:

http://www.gamereactor.dk/artikler/69334/D...tlige+gabestok/

Lenke til kommentar

Spill er blitt for lett !? Hadde du blitt betegnet som en "one man army", toppet alle lister og ladders som eksisterer samt at det hadde gått gjetord om deg så skulle jeg vært enig med deg. Før du går ut og sier at alt har blitt for lett for deg bør du vel ha litt meritter å slå i bordet med ?

Bortimot det eneste du gjør i alle tråder du deltar i er å kverulere, fremheve hvor jævla dårlig alle andre er, samt hvor utrolig god du selv synes du er.

Pathos !? Mer selvtilfredshet spør du meg.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...