Genuine Genes Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Jeg kjøpte meg mac for første gang på torsdag, en 24" iMac. Alt gikk strålende frem til i går, hvor plutselig alle fargene forandret seg. De ble veldig lyse og rød-aktige. Allt ikoner o.l. ble mer uskarpe. Etter en stund forsvant problemet. Men i dag har det skjedd igjen, og det har ikke forandret seg tilbake på lenge. Jeg har ringt til apple support line og snakket med flere folk, og ved hjelp av dem prøvd forskjellige ting. Alt ser ut til å være i tipp topp stand, men det er det altså ikke. Det er ingenting galt med skjermen, for under oppstart er fargene som de skal. Det er bare 1-2 sekunder etter desktop blir vist at fargene plutselig forandres. Det virker som alt ellers fungerer som det skal. Kanskje litt tregere til tider, jeg vet ikke. Har jo bare prøvd den i 2 dager. Dette var veldig kjedelig og kjipt, siden jeg liksom har kjøpt mac og så går det slik. Jeg håper at noen av dere vet svar. Endret 17. mai 2008 av sportacus88 Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 vett ikke om dette hjelper, men et tips er og prøve og opprette en ny bruker på maskinen og se om problemet er her også. Har selv opplevd at fargene ble helt rare med min powermac, for en tid tilbake siden. Det som skjedde var at alt var fint helt til maskinen logga inn på brukeren min, når den var lastet inn så ble fargene rare. (hadde auto loggin, men merket at de blei rart etter innlogging pga at oppstarten hadde den vanlige hvite bakgrunnen). De jeg gjorde var og sjekke om eg fikk samme problemer med og opprette en ny bruker, siden de ikke hjalp og stille inn skjærm eller med diskverktøy og repparere rettigheter. og for og komme til poenget: Det hjalp for meg og opprette en ny bruker, den nye brukeren hadde normale fargegjengivelser, og jeg ble da nødt til og flytte over innstillinger (veldig lett med .mac) og filer og endte med og slette den gamle brukern. så tipset er, se om du opplever det samme problemene om du oppretter en ny bruker. Lenke til kommentar
galskab Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg ville sjekket ledning/kontakt, og om det er en magnet i nærheten. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Ok takk St. Anders, skal prøve det. Det virker logisk egentlig at det kan funke. Men wtf, magnet i nærheten? Jeg har et stereoannlegg stående rett ved siden av som spiller av cd, radio og lyden fra macen. Er den magnetisk kanskje? Endret 18. mai 2008 av sportacus88 Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hvis du holder en magnet intil en skjerm vil du merke at det vil bli merkelige farger på skjermen.. Du sier at du har stereoannlegget stående rett ved sidenav? Prøv å flytte det for en dag eller to, eller bare flytt macen og se hva som skjer. Om det hjelper. /Yaricks Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Det fungerte å lage ny bruker, takk. Men angående magneten, den vet vel ikke om jeg har byttet bruker eller ikke. Så siden det fungerte etter at jeg lagde ny bruker var det vel ikke dét som var problemet. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Mye mulig du kunne fått retta opp i problemet ved og sjekke fargeprofilen på skjermen din. Det finner du under Display -> Color, vanligvis er Adobe RGB (1998) en finfin profil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå