Gå til innhold

PS3 spm, litt av hvært....


Anbefalte innlegg

Hei, har enn del ps3 spm.. håper dere kan hjelpe meg.. kommer sikkert på flere etter hvært, vil jo prøve å utnytte ps3 best mulig ;)

 

1. Er ikke noe gla i å spille skyte spill med ps kontrollern, dette er vel en av grunnene til at jeg ikke har giddet å kjøpt spill konsol tidligere.. Har dere noen gode anbefalinger på tastatur mus som passer til dette, helst uten å ta opp usb port..

 

2. når jeg laster ned filmer osv så er det som regel som img eller iso filer.. kan jeg streame disse til ps3 slik jeg gjør med alt annet? evt hvordan?

 

3. vet ikke om dette går men kan jeg streame alt på samme måte uten kabel som med? får det ikke til å virke når jeg bruker tråløst..

 

det var dagens spm.. hehe, kommer vel på flere etterhvært...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Du kan bruke denne som mus hvertfall:http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=7801383

 

Det bør gjøre fps spilling mye enklere. Når det gjelder tastatur må du vel gå USB uansett.. Du kan jo gå trådløst, men da må det vel plugges inn en liten mottaker i den ene USB inngangen på PS3'n

 

2: Det å laste ned filmer er ulovelig, så jeg vil ikke gi deg så mye tips der, men skal du i det hele tatt streame video/bilde/musikk fra PC til PS3 kan du bruke et såkalt media senter. Her er det en fin guide om hvordan du gjør det: http://playstation.sistestopp.com/news.php?id=7

 

Jeg er usikker på om PS3 leser iso-filer.

 

 

3: Der tror jeg det går hvis du følger overnevnt guide.

 

 

Håper du tar nytte av det.

 

Trenger du mer info er du hjertelig velkommen til PS3 Forumet: www.ps3forum.no

Lenke til kommentar

ikke alt er ulovelig å laste ned ;) finnes mye lovlig der ute..

 

og når man har noen TB med lagrings plass er det greit å bare streame nn å gå å lete gjennom dvd samlinga min.. så det meste er "backup" får å gjøre det enklere..

 

Skal ta å lese gjennom guiden din!

 

Støttes eks cod4, army of two og raindow 6 vegas 2 av mus og tastatur?

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar
2. Filene du laster ned må være i divx eller xvid.

 

Hvorfor i alle dager må de være det? Det er jo helt feil!

 

poenget er jo uansett at ps3 ikke støtter IMG/iso på noen som helst måte, og det var dette trådstarter lurte på.

 

Dersom du vil se film i skikkelig kvalitet og ikke divx/xvid bås så bør du laste x264 eller h264. x264 må konverteres før ps3en klarer å spille de av, men da får du hvertfall sett filmen, noe du ikke får når den er img/iso.

 

edit: Tror ingen av spillene du nevner støtter mus/tastatur, 90% sikker selv om jeg ikke har noen av dem :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
2. Filene du laster ned må være i divx eller xvid.

 

Hvorfor i alle dager må de være det? Det er jo helt feil!

 

poenget er jo uansett at ps3 ikke støtter IMG/iso på noen som helst måte, og det var dette trådstarter lurte på.

 

Dersom du vil se film i skikkelig kvalitet og ikke divx/xvid bås så bør du laste x264 eller h264. x264 må konverteres før ps3en klarer å spille de av, men da får du hvertfall sett filmen, noe du ikke får når den er img/iso.

 

Det er uansett en feilaktig påstand. Noe som bør påpekes! :)

Lenke til kommentar

PS3 er en åpen plattform som støtter bluetooth, så den støtter hvilket som helst bluetooth keyboard, og bluetooth mus, (og headset) dersom du ikke ønsker å bruke USB-portene.

 

Det eneste spillet jeg vet om hvor utviklerene har lagt tilrette for å bruke keyboard og mus til spilling, dersom du ikke ønsker å bruke PS3-kontrolleren er Unreal Tournament. :-/

Alternative kontroll-metoder er opp til utviklerene å støtte.

 

Anbefaler at du linker til noen av de lovlige ISO-imagene av DVD'ene du har tenkt å laste ned, så er det sikkert noen som tester ut streamingen for deg. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
i følge norsk lovgivning har du lov til å laste ned men ikke dele. og når jeg har filmer orgianlt fra før så er det vel fult lovlig.. backup med andre ord...

 

etter at de nye lovene kom har du heller ikke lov å laste ned.

 

edit: tror ikke du kommer unna med å laste ned en pirat/rippet versjon selv om du har orginalen, man må altså ta backupene selv.

 

noen som vet hva loven sier om dette ?

Endret av Krabba
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er lov å laste ned en film selv om du har orginalen liggende.

Litt synd egentlig da jeg ikke er noe flink til å rippe, og det er så kjekt å ha filmene ligge på en mediaserver og streame til mediacenter ;)

 

Tror Unreal Tournament 3 omtrent er det eneste fps spillet du kan bruke mus og tastatur på.

 

Tror heller ikke det kommer til å komme særlig mange spill som støtter det, da aimen med mus er en god del bedre enn med stick.

Helt ærlig håper jeg spillprodusenter sier et blankt nei til mus-støtte på fps spill. Skal du spille med mus og tastatur kan du sette stumpen forran pcn :p

 

Angående lovlig nedlasting er det jo faktisk kommet en tjeneste som tilbyr filmer via torrents for en liten sum, hvor du får igjen litt penger for å seede.

Dessuten er det full lovelig å rippe en film eller en sang og dele den med nære venner.

Lenke til kommentar

er nu litt usikker på de lovene men får så være.. ps3 støtter ikke iso eller img nå så...

 

jeg er i mot stick på fps spill.. det er jo fett mongo.. så derfor spiller jeg det meste på PC... spiller kun gta4 og burneout paradise på ps3...

 

Men leter etter noen gode 2 player spill.. split screen som man kan spille med dama!

Lenke til kommentar
Men leter etter noen gode 2 player spill.. split screen som man kan spille med dama!

 

De tre spillene jeg har spillt mest local multiplayer_

 

- WarHawk: kanongøy på splitscreen samtidig som dere spiller mot andre online, som oftest dette spillet som går igjen, når venner kommer på besøk :)

 

- PixelJunk Monsters: (eldig bra på 2 player, blir mere fornuftig vansklighetsgrad, ikke spliutscreen men begge er på skjærmen samtidig, uten at den deles.

 

- Untold Legends: også ett OK multiplayer spill hvor begge karakterene er på skjermen samtidig, lignende PS2-versjonen av Baldurs Gate (Hack'n Slash). :-/

Ikke kjøp dette dersom du ikke har noen å spille med dog.

Bør være mulig å få tak i ganske billig. :)

Lenke til kommentar
Men leter etter noen gode 2 player spill.. split screen som man kan spille med dama!

 

Lego Star Wars er litt kult (ikke splitscreen, men coop på samme skjerm).

Da samarbeider man slik at den ene kan holde fiendene på avstand, mens den andre kan bygge en ting eller åpne en dør i ro og mak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...