si Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Grått og kjedelig vær, men frekke farger på klærne i alle fall Ikke gjort så mye med dette, rettet opp og bittelitt kontrast. Ment som en serie situasjonsbilder, på veggen på hytta (der det hele gikk for seg). Kri-tikk-takk! -si Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Friske farger - det har du rett i Som serie funger de fint - og kommer nok til å gjøre suksess på hytta. Hver for seg blir de mer snapshot-aktige. Særlig nr. 2. Det at mannen i det første bildet ikke ser rett i kamera trekker ned. Særlig fordi du har treffet damen så godt (far & mor ?) Jeg skulle også likt at du ikke hadde "kuttet" armen hennes. Det siste bildet likte jeg best. Første gang jeg så på det, så ble jeg nyskjerrig på hva som egentlig skjer; noe jeg får vite når jeg ser etter. Mange morsomme linjer i bildet. Lenke til kommentar
si Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Takk for svar, Tomsi:) Det er mamma og pappa, ja. Habile krabbefiskere. Jeg synes også nr 2 er litt snapshot, men ville ha det med for å lage en serie. Problemet der synes jeg er at de ser i forskjellig retning, det ser ikke ut som om de holder på med det samme. Du ser mindre av ansiktene i nr 3, men der er de begge fokusert på teina som kommer opp. (Tradisjonen tro har vi gjettekonkurranse om antall krabber, så det er svært så spennende). Skulle gjerne hatt med mer av ansiktet til pappa i nr en, ja, men føler likevel jeg får litt uttrykk gjennom kroppsspråk og smilerynker. Men noe portrett er det jo ikke. Måtte kutte mye på en del av dem, fordi jeg måtte rette så sinnsykt mye opp. Fyttikatta, det er ikke lett å ta bilder i robåt! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Det å ta bilder fra båt er ikke lett, det erfarte jeg selv i fjor. Har prøvd på å sette bildene ved siden av hverandre i forskjellige rekkefølger, f.eks. bytte plass på 1 og 3, for å se om det er en rekkefølge som er bedre enn de andre. Eventuellt om du har et eller to bilder til som du kan legge ved? Tom Lenke til kommentar
si Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Har noen flere, skal se gjennom mår jeg får tid. tenkte ikke gjennom rekkefølgen når jeg la ut, men det er vel naturlig å følge rekkefølgen i handlingen, kanskje? I dette tilfellet blir det 2,3,1. Et problem i båten var jo at jeg aldri kom langt nok unna, og at det var umulig å få bevegd seg noe særlig med fem teiner og fullt av krabber rundt beina. Også gyngingen, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå