Gå til innhold

Er islandsk vanskelig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mor er fra island, så jeg kan flytende islandsk. Vil bare si at det blir nok temelig vanskelig for deg og lære det i denne alderen, er bedre og vokse opp med det, slik som meg.

Men for all del, du kan da lære deg et par ord\setninger, det skal ikke være så alt for vanskelig, men er noen utaler som er "umulig" :p

Kjenner du noen som kan islandsk? Blir nok litt vanskelig og lære det alene.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Vil bare si at det blir nok temelig vanskelig for deg og lære det i denne alderen, er bedre og vokse opp med det, slik som meg

Slik er det jo med alle moderspråk Steinarss :) Om han er 10 år eller 50 år har ingenting og si, du skal være mulig og lære .

Selv har jeg lyst og lære Hebraisk , Norrøn og Japansk :)

Hvordan er Islandsk i forhold til gammel Norrøn?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

Jeg vil heller anbefale trådstarteren å lære seg færøysk. Selve språket (skriftspråk og uttale) ligner mer på norsk, og gramatikken er ikke noe vanskeligere enn i islandsk. Det som gjør islandsk og færøysk vanskelig er det ekstra kasuset: Dativ. Færøysk er forøvrig mitt favorittspråk, og jeg snakker en god del av det ^_^

På Færøyene kan man blant annet bestille seg bjór (øl) fra drikkekartet på menyen, men drikkekartet heter noe så morsomt som Listi yver rusdrekka :D

Og så har vi jo de færøyske fartsskiltene ved veiene: Í meista lagi – 70 km/t :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...