Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Holdbarhet på vin

Timeo

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette blir rett kategori å poste i. Men har en vinflaske som har stått åpen på kjøkkenbenken 1-2 uker. Er denne skadelig å drikke på noen måte? Er normalt veldig skeptisk til matvarer og best-før datoer, men på vinflasker står det jo ingenting om hvor lenge de holder seg når de er åpnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om dette blir rett kategori å poste i. Men har en vinflaske som har stått åpen på kjøkkenbenken 1-2 uker. Er denne skadelig å drikke på noen måte? Er normalt veldig skeptisk til matvarer og best-før datoer, men på vinflasker står det jo ingenting om hvor lenge de holder seg når de er åpnet.

Jeg ville IKKE ha drukket av den.

Har du prøvd å lukte litt på den.. Virke det som den har samme lukt som da du først åpnet den ?

Om det hadde vært portvin og om det hadde stått i kjøleskapet, da kunne jeg ha drukket den. Men ikke vanlig vin (rød eller hvit) som har stått så lenge åpen i romtemp ville jeg tømt ut

Lenke til kommentar
Har du prøvd å lukte litt på den.. Virke det som den har samme lukt som da du først åpnet den ?

Lukter egentlig helt normalt av den (kanskje litt mindre lukt enn da den var nyåpnet), har stått i skyggen helt i kroken på kjøkkenbenken

Edit: Dumt å bare tømme sånne franske greier i utslagsvasken, hvis det er drikkbart uten å bli dårlig av det.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Lukter egentlig helt normalt av den (kanskje litt mindre lukt enn da den var nyåpnet), har stått i skyggen helt i kroken på kjøkkenbenken

Edit: Dumt å bare tømme sånne franske greier i utslagsvasken, hvis det er drikkbart uten å bli dårlig av det.

den hadde ikke stått opnet, nei det som skjer med en åpnet sak er vel støv osv og diverse ting som kan danne bakterier

Lenke til kommentar

Det var i lengste laget, ja. Et par dager kan alltids gå an etter hvordan den er oppbevart, men kvaliteten blir fort forringet. Hvitvin holder litt lenger enn rødvin. Det som skjer er at vinen oksyderer og surner. På den annen side ; hvis den smaker ok (noe jeg tviler på) vet jeg ikke noe om at det er farlig å drikke den.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...