Gå til innhold

Unlocke en Athlon XP m/vifte'tråder'?!?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å unlocke min Athlon XP prosessor med de strømledende 'trådene' som sitter inne i kabelen til en vifte. (De er forholdsvis tynne og er e.m.m lett å sette på også!)

Det jeg lurte på var om jeg skal bruke liv eller bare vanlig teip til å feste disse trådene med. Kan lim skade ett eller annet opp prosessoren? IE, hvis det kommer lim over en av kontakt punktene til L1 broene?`

På forhånd, takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-11 18:14, amd_guru skrev:

Har tenkt å unlocke min Athlon XP prosessor med de strømledende 'trådene' som sitter inne i kabelen til en vifte. (De er forholdsvis tynne og er e.m.m lett å sette på også!)

Det jeg lurte på var om jeg skal bruke liv eller bare vanlig teip til å feste disse trådene med. Kan lim skade ett eller annet opp prosessoren? IE, hvis det kommer lim over en av kontakt punktene til L1 broene?`

På forhånd, takk for svar!

Teip kommer aldri til fungere i lengden, og hvis du skal bruke lim må limet være av strømførende type (hvis du får kjøpt noe slikt). Får du lim mellom tråden og L1 kontakten vil ikke dette fungere og du får ustabilitet som resultat. Finner du strømførende lim, og søler dette litt rundt om kring på L1 vil du få problemer.

Nei... dette låter skummelt :sad:

Gå heller hit: http://www.overclockers.com/tips693/ , og følg fremgangsmåten deres. Det tror jeg er tryggest :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-11 18:54, LarsC skrev:

Quote:

On 2002-01-11 18:43, amd_guru skrev:

Men hva i allverden er "conductive paint" og "crazy glue"?

Kan jeg bare bruke vanlig 'limpistol til å fylle de laser kuttede broene? (plastik lim)

Conductive paint = ledende (her: strøm) maling

Crazy glue = hurtig/universallim, men Krazy Glue er ett spesielt limmerke. Det består av cyanoacrylate.

Du får malingen (reperasjonssett for varmetråder) og limet (sjekk innholdsdeklarasjonen) hos Clas Ohlson. Se forøvrig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...