Vikingspeider Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Så, PC-en min kommer med en feilmelding der det står at noe er galt(har ikke teksten i hodet), men den mener det kan være pga. nylig installerte filer. Jeg får valget mellom fire oppstartmoduser; Safe mode Safe mode with networking ettellerannet The last configuration that worked Uansett hva jeg velger, starter maskinen på nytt(som forventet) men kommer tilbake til den samme skjermen. Hva gjør jeg da? Vurderer å sende på service, men kan jeg fikse det selv? Service er jo ikke billig akkurat. Jeg får bare håpe det ikke er noen harddisk som har kræsja eller noe... Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hvis du ikke har noe veldig viktig på harddisken din, ville jeg vurdert og formatere og installere Windows på nytt. Hvis ikke feilmeldingen beskriver en nøyaktig feil som muligens kan fikses. Hvis ingen av alternativene du kan velge mellom fungerer, så er det veldig lettvindt å formatere. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Nja, hvis huset brant ville jeg reddet harddiskene først for å si det sånn. Ok, kanskje jeg ville sagt fra hva som skjedde, men de andre ville sikkert merket det før meg siden jeg er lenger opp en dem. Uansett... formatere fra et utgangspunkt der jeg ikke kan foreta meg noe? Trenger jeg en spesiell software som jeg kan kjøre utenom Windows, eller bruke DOS eller noe da kanskje. Æsj, skulle ønske jeg kunne mer om dette enn som så. Sikkert noen som ergrer seg grønne over n00bs som meg. Men jeg er i alle fall klar over det... så er det bare å håpe at jeg har rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå