Gå til innhold

Forsøk på hundeportrett

DHM

Anbefalte innlegg

Gjorde et lite forsøk på et portrett av hunden som tanta mi hadde med seg når familien samla seg for å grille osv i dag.

Syns kanskje selv at jeg skulle gått litt lavere, men litt overvinkling syns jeg passet til det triste uttrykket til hunden.

Alle typer kritikk blir mottatt med åpne armer, god og dårlig tilbakemelding.

post-139158-1211057386_thumb.jpg

Edit:

Exif

50mm

ISO 100

f/4.0

1/250

Endret av DHM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pen hund hvertfall :)

Det første jeg ser er at venstre øye nesten forsvinner inn i pelsen . Så kunne det kansje vært noe lysere bildet ?

Synes også at du skulle valgt en annen vinkel , kansje litt lenger ned som du sier

Pluss for at du fanget hundens utrykk

Takker for svar, så det med øyet nå så legger ved en versjon med litt fill light.

post-139158-1211124295_thumb.jpg

Bedre?

Lenke til kommentar
Gjorde et lite forsøk på et portrett av hunden som tanta mi hadde med seg når familien samla seg for å grille osv i dag.

Syns kanskje selv at jeg skulle gått litt lavere, men litt overvinkling syns jeg passet til det triste uttrykket til hunden.

Alle typer kritikk blir mottatt med åpne armer, god og dårlig tilbakemelding.

Altfor mørkt, vet ikke om det er skjermen din som er dårlig eller hva, men dette blir altfor altfor mørkt.

Har lysnet opp en del, såpass lyst synes jeg egentlig det bør bli. Det blir litt blassere, men det er mest for å vise hvordan eksponeringen burde vært etter min mening...

post-7280-1211124687_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Når jeg ser forskjellen, er jeg helt enig. Tror jeg har en tendens til å lage bildene mine for mørke, når jeg ser gjennom de viser det seg igjen på fler anledninger. Takk for the heads up, syns det ble mye bedre :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg måtte klikke på bildet for å få øye på hva som skal kommenteres. Bildet var bare helt utydelig.

Når jeg gransker bildet litt mere så ser jeg at dyret har et uttrykk.

Lenke til kommentar
Jeg måtte klikke på bildet for å få øye på hva som skal kommenteres. Bildet var bare helt utydelig.

Når jeg gransker bildet litt mere så ser jeg at dyret har et uttrykk.

Er klar over at bildet var mørkt, men det var da ikke SÅ mørkt ? Eller er det bare skjermen min som er lys ?

Edit: Legger ved en siste redigering.

post-139158-1211152128_thumb.jpg

Endret av DHM
Lenke til kommentar
Er klar over at bildet var mørkt, men det var da ikke SÅ mørkt ? Eller er det bare skjermen min som er lys ?

Jeg synes det første bildet var litt mørkt. Jeg har nettopp fått meg ny skjerm/grafikkkort så sliter litt med instillingene, men har nå nettopp gjort et forsøk med denne siden:

http://www.photofriday.com/calibrate.php

Dette føler jeg gav en riktig balanse, ihvertfall bedre enn den jeg hadde før. Du kan jo gi den et forsøk om du er usikker.

edit:typo

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Jeg synes det første bildet var litt mørkt. Jeg har nettopp fått meg ny skjerm/grafikkkort så sliter litt med instillingene, men har nå nettopp gjort et forsøk med denne siden.

Det var litt mørkt her og, har ikke sagt annet, men at han drar det så langt som at han ikke klarer å se uttrykket til hunden engang, begynner jeg å lure :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...