Gå til innhold

Headsett/Hodetelefoner

Anbefalte innlegg

Kjøpte mine Sennheiser HD545 reference for 500,- for sikkert 5 år siden. Var på salg. Vanlig pris var egentlig 1400,- Fungerer utmerket. Ble dårlig kontakt i ledningen etter noen år, men en får kjøpe nye deler så ny ledning kostet 150,-. Lydkvaliteten er helt knall. hvis jeg skulle trenge nye om 10 år så blir det nesten helt sikkert Sennheier.

http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/6...printreview.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hva liker du da ? :woot:

Tja' date=' si det. Jeg bruker (dessverre) 410 til vanlig, har ikke tatt meg råd til bedre hodetelefoner enda, men det kommer! Har litt lyst på Sony MDR-V700DJ, men vi får se hva det blir til slutt. :)[/quote']

Ikke kjøp de, har testet de grundig opp mot andre hodetelefoner i samme prisklasse, kjøp heller philips hp890 eller akg... Har riktignok ikke testet de på en pc, men på en svært dyr sony sacd spiller, vil tro at lydkvaliteten på en pc vil være lik på de 3 hodetelefonene, og da hadde jeg valgt hp890 pga bærekomfort, de er sinnsykt digg å ha på, og ikke minst man kommer seg under 1000-lappen

Ojojoj må moderere meg kraftig her, de gode philips hodetelefonene heter absoulutt ikke hp890, men hp910... Hp890 har ikke særlig god bærekomfort..

Lenke til kommentar

Det forundrer meg at ingen nevner porta pro her...men uansett:

Kjøpte meg et slikt til MD spilleren min, kostet 600 eller noe. Da jeg testet det var jeg overbevist om at det var den beste lyden jeg har hørt uavhangig headsett....og jeg har hørt ganske mange i prisklassen 0-1500. Du finner sikkert flere digre isolerte studio-headsett som er like bra på lyd men jeg merer at foruten om lyden så er det veldig viktig at nakken din fremdeles virker etter 12 timer med CS :D

Jeg har en GameVoice liggende et sted, og av det dri**headsettet som fulgte med der tok jeg vare på ledninger og mic'en, og heiv resten. Med micen kobla på porta-proet er jeg overbesvist om at det er den beste løsningen som finnes. Ikke bare er lyden helt suveren...det veier jo ingen verdens ting. Ikke er det klumpete heller, og det har noen geniale støtteputer over øra som gjør at man ikke merker at det er der. Man blir derfor ikke "sliten" av det over tid slik som man blir av store klumpete headset.

Ledningen kan oppfattes som litt kort, men har du frontpanel på kabinettet for inn/ut kontakter...eller som meg en slik ekstern boks for dette (fulgte med lydkortet) så er jo ikke dette noe problem.

Gå for et KOSS PortaPro, og fest på micen til det. Mer behagelig en det blir det ikke.... www.koss.com

Selges blant annet på på Spaceworld :D

Lykke til :D

Lenke til kommentar

Jeg bruker vanligvis KOSS Porta Pro, som jeg synes har skikkelig bra lyd (er ikke hifi-freak). Når jeg spiller Planetside, så bruker jeg KOSS SB-40 (lignende det KOSS gaming headsettet, som ble linka til i en tidligere post her. Synes ikke SB-40 har like bra bass som Porta Pro, men er fremdeles veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg lurer....er det noen som vet hva den lille skruen på venstre siden av dette headsettet er tiltenkt (PortaPro)? Det ser jo ut som det kunne vært feste til en mic....men jeg har ikke funnet noe som tyder på dette i produktutvalget til KOSS.

Noen tips?

/Jim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...