Gå til innhold

Q-Tech Miditower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt dette kabinettet, men PSU og kabinett har blitt skilt fra fødselen ;-)

Selve kabinettet har jeg solgt til familie, men PSU sitter i et egenkonstruert kabinett. Jeg har satt i en temperaturstyring (NoiseKiller) i det. Ellers har jeg ikke hatt noen problemer. Utstyret som jeg har er. bl.a ASUS A7N266-VM, AMD XP 2200, MIST Silent Twin vifte, LITE-ON 40x CD brenner, Seagate Barracuda IV 80GB, Gainward GF4200 64MB Golden Sample, Pinnacle TV kort osv.

Mao, det tåler bra nok med belastninger for meg. Jeg har lest gode tester av andre Q-Tec PSUer, bla.a. disse med to vifter (400W).

Lenke til kommentar
Jeg har et Q-tec 420W psu (/m 2 vifter). Det er helt greit, men leverer litt lavt på 5V (nede i 4,75). Viftene bråker litt, men de kan du enkelt bytte ut.

Disse viftene kan du fint 7V modde, da blir de meget stillegående, men likevel med nok kjøling (så langt så bra).

Lenke til kommentar

Jeg vill ehller kjøpt det svarte kabinettet. Det er en hundrings dyrere men mye bedre. Har sort selv til en burk, byggde pc til en annen i silver.

I silverkabinettet ligger strømforsyningen oppå hovedkortet og hindrer lufttilførselen til cpukjøleren. Jeg plasserte en billig papst kjøler på kortet og jeg fikk akkurat lillefingeren min mellom PSU og CPUkjøler. Det betyr at du kan glemme litt større/bedre kjølere. Silver er det største drittkabinettet jeg har vært ute for. Kjøp svart! Stiligere, bedre plass å bygge i og strømforsyning er plassert lenger oppe i kabinettet (kabinettet er 5 cm høyere).

Lenke til kommentar

Jeg har selv den. Jeg har bygd 3 PC. Den kabinettet brukes bare til DVD-titting.

Den kabinettet er litt dårlig kvalitet, bare 1 mm tykk metall.

Jeg har XP1600+ med et Coolermaster kjøler, jeg får opptil 70c.

Jeg målte avstanden fra strømforsyning til CPU viften, under 2 cm.

Strømforsyningen er ikk oppå, men siden.

300w er nok.

Innholdet er: AMD XP1600+, 256mb, ABIT nForce 415D, IBM 60GXP 40gb, MSI GeForce3, Memorex DVD.

Det hjelper lite å putte et 80x80mm vifte på fronten.

Luftstrømingen er dårlig. Tenk dere et vifte går på 4500rpm på 6x6x1cm, når strømforsyningen skal transportere vekk varmen. Viften må ha ca 3400 for å rask nok varme vekk.

PS: CPU viften anbefaler ikke være mer enn 3000rpm fordi hvis over betyr kabinettet blir for varmt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...