Gå til innhold

Oppgradere fra 32 til 64 bit.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en domenekontroller hjemme, som kjører windows server 2008, og lurer på om det er mulig å oppgradere til 64-bit, uten å reinstallere alt? det er greit å slippe å sette opp domenet på nytt...

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F
Det må da gå an å eksportere config eller noe sånt?

Kjenner detaljene i Windows dårlig, men i et linux/unixmiljø ville det jo ikke vært verre enn å backe opp noen configfiler. Det kan da ikke være helt håpløst å få til noe lignende i Windows?

Vel der finnes verktøy for å flytte domenet fra en maskin til en annen, men om det lar seg gjøre fra 32-bit til 64-bit vet jeg ikke.

Se realistisk på det. Tiden du bruker på å finne ut om det lar seg gjøre pluss arbeidet med å gjøre det må være mindre enn å reinstalere ti 64-bit og sette opp domenet på nytt med samme navn og verdier. Hvis den tiden er antatt lengre, er jo en reinstalasjon kjappere og sikrere. Men for all del om man skal ta en full flytting/konvertering til 64-bit, så opparbeider man seg en kunnskap som i fremtiden kan vise seg verdifull...

2008 Server har en innebygget backup løsning. Om der går ann å gjøre en backup i 32-bit og så restore den i 64-bit vet jeg faktisk ikke, men om man skulle prøve, kan man jo teste ført i VmWare om det lar seg gjøre....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilken nytte har du av å kjøre Windows Server 2008 under 64-bit? Hyper-V søtter vel bare 32-bit guests uansett? Ikke nok med det så støtter Windows Server 2008 64BG ram med PAE påslått, så det er heller ingen grunn til at man skulle oppgradere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...