ololizer Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har satt inn et MSI 845E MAX Hovedkort S478/533mhz med en Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533 samt DDR SDRAM 512MB. Har følgende hdd /CD/DVD Maxtor 20 GB disk92041U4, IBM 120GB Disk IC35L120AVVA07-0, IBM DVD spiller PIONEER DVD-ROM DVD-114 og CD brenner: LG CD-RW CED-8083B. Etter at nytt hovedkort er satt i og alle deler montert sammen får jeg ikke kontakt med diskene. Kan boote på diskett, men ser da ikke c:. Kan boote på CD og starte Windowes XP installasjonsprog, men det feiler på oppgradering av allerede installert XP på disken. BIOS viser alle 4 CD/HDD på korrekt måte. Får feilmelding NTLDR Missing under oppstart - og altså ikke kontakt med HDD. Hva kan være feil ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Etter at nytt hovedkort er satt i og alle deler montert sammen får jeg ikke kontakt med diskene. Kan boote på diskett, men ser da ikke c:. Kan boote på CD og starte Windowes XP installasjonsprog, men det feiler på oppgradering av allerede installert XP på disken. BIOS viser alle 4 CD/HDD på korrekt måte. Får feilmelding NTLDR Missing under oppstart - og altså ikke kontakt med HDD. Hva kan være feil ? Klassisk feil etter min erfaring på at du har overklokket. Jeg fikk den hele tiden hvis jeg holdte mere en [email protected]. Og ja BIOS vil finne hdd, men OS'et ditt vil ikke. klokk ned eller installer windows med en rask reinstallasjon. Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har i min tid gått it-kandidat, den feilmeldinga der fikk jeg ved å skifte hdd mello, maskiner med forskjellig hardware configurasjon, ønskes en HD benyttet på maskiner med forskjellig hardware configurasjon, må det lages egne profiler for hver maskin. På hardisken din in profilen ligger configurasjon til den gamle oppsettet, og det er sansynligvis der det kræsjer. Husker jeg ikke feil må du installere xp på nytt. Men som sagt det er lenge siden jeg hadde den feilmeldinga, så vent en stund å se om det ikke kommer en med en friskere humkommelse en meg Lenke til kommentar
ololizer Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Fikk det til å funke etter å ha slettet partisjoner, formatert og installert Windows XP på nytt. MEN det går ikke så kjapt som forventet - og overføringsmodus på diskene er PIO - får ikke satt dem til DMA. Tips mottas med takk. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Fikk det til å funke etter å ha slettet partisjoner, formatert og installert Windows XP på nytt. MEN det går ikke så kjapt som forventet - og overføringsmodus på diskene er PIO - får ikke satt dem til DMA. Tips mottas med takk. Gjøres i device manager. gå inn på diskene og merk av for UDMA. Det har nok med hardware profiler og gjøre. Når du innstallerer ett os så blir hardware profilen lagret i en fil. Når denne filen mangler, eller er forskjellig fra hovedkortet, får du porblemer å starte opp windows. Når man innstallerer ett nyt hk, så må man som regel legge inn winxp på nytt. Lenke til kommentar
ololizer Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Har norsk Win XP - Home Går inn på Kontrollpanel/System/Maskinvare/Enhetsbehandling/IDE/ATAPI Kontrollere/Primær IDE/Egenskaper/Avanserte instillinger/Overføringsmodus - Den viser DMA hvis tilgjengelig - men Gjeldende overføringsmodus er PIO. Så hva kan jeg gjøre da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå