Gå til innhold

Noen som skal inn i Heimevernet på Værnes. 6 august

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn den 5 august jeg =) Er det flere fra kr.sand her som skal inn?

Jeg tar tog og må reise i 15 timer tilsammen :roll:

Hvordan i all verden kan det ta 15 timer fra kristiansand til værnes?

Ca. 5 timer fra krsand til oslo, 1 time venting i oslo, ca. 7 timer tog fra oslo til trondheim, venting i trondheim, ca. 1 time fra trondheim til værnes.

Jeg var for sen ute med å bestille fly..

Men tog er artig da.. da kan jeg sitte og slappe av og psyke meg opp til førstegangstjenesten :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da har dere vel fått smake på hvordan det er og være soldat, ihvertfall litt. Husker hvor forskremt jeg var når jeg sto i den hangaren med 3 søppelsekker full av utstyr. Har aldri følt meg så hjelpesløs i hele mitt liv. Også all den jævla ventinga.. Å hjelpes meg :p

Kan bare si at dere vil få 6 sinnsykt kule måneder på HVUV! Gled dere :)

Når det er sagt, så kan dere se fram til et par ting:

Kveldstjeneste. Det blir det MYE av de neste 5-7 ukene.

Vinterdrill/Cold Warrior/Winter Warrior øvelsen.

Venting, venting, venting, mer venting, litt mer venting, så venter du litt til.

Uansett, kos dere! Dere får et jævla kult halvår.

Lenke til kommentar

Og etter 6 måneder så kan man se fram til 30+dager i året i heimevernets innsatsstyrker.

Det er den biten man bør se fram til. Tjenesten blir mye bedre der, enn hvuv.

Lenke til kommentar
Når det er sagt, så kan dere se fram til et par ting:

Kveldstjeneste. Det blir det MYE av de neste 5-7 ukene.

Vinterdrill/Cold Warrior/Winter Warrior øvelsen.

Venting, venting, venting, mer venting, litt mer venting, så venter du litt til.

venting er ett helvete de første ukene.

det er bare digg når man blir en god gjeng, venting på f.eks på buss kan brukes til soving, leking, finpuss på saker, spising osv.

spesiellt soving og leking ble det brukt på når vi ventet på bussen etter skytebanedager.

ingenting er som å legge seg i snøfonden å sove i 15-20 kalde etter en krevende dag ute i skogen med skytinng og trening :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Tror nok de i denne kontigenten har det litt hyggeligere enn den jeg og Pasient var i. Sommeren er gjerne litt lysere, slipper kuldegrader den første tiden, slipper synet av ski, dårlig strødd oppstillingsplass og flere jenter å beundre. Hun lille blonde er vel befal for noen heldige gutter nå...

Tar nok et par dager før de kommer seg på nett på velferden.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Og etter 6 måneder så kan man se fram til 30+dager i året i heimevernets innsatsstyrker.

Jeg savner faktisk armyen. Skrev kontrakt med i-styrken 4 uker før jeg dimmer, og gleder meg som en unge til og komme meg i grønt igjen. :)

Lenke til kommentar

Jeg savner faktisk armyen. Skrev kontrakt med i-styrken 4 uker før jeg dimmer, og gleder meg som en unge til og komme meg i grønt igjen. :)

Gled deg så mye du vil. I min innsatskommando (som det så fint heter) får vi bare penger til ~15 dager trening i året.

Men når vi først får vært ute, er det selvfølgelig moro.

Lenke til kommentar

Gled deg så mye du vil. I min innsatskommando (som det så fint heter) får vi bare penger til ~15 dager trening i året.

Men når vi først får vært ute, er det selvfølgelig moro.

Det er i min Innsatsskommando som oftest mulighter for en del ekstra dager hvis man er litt på hugget. I tillegg så er det masse kurs man kan komme seg med på og fylle opp året med flere dager i grønt og mye ny kunnskap.

Er alltid moro i I-styrken, men budsjettene burde økes så man fikk mer trening i alle ledd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...