Gå til innhold

Noen som skal inn i Heimevernet på Værnes. 6 august


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Jeg og Bruktbilen dimma fra HVUV den 3 juli i år, og jeg sier meg enig i hans utsagn om at dere har mye og se fram til :)

 

Tjenesten er kort, men intensiv. I tjenestetiden er det ikke mye sløving for og si det sånt. Hva dere gjør etter tjenestetiden får bli deres sak.

 

Det er 2 kompanier der for de med vanlig førstegangstjeneste. KP Bravo og KP Alpha. KP.B er "Innsats" mens KP.A er "Jeger og skarpskyttere".

 

For mer info angående hva de forskjellige troppene og kompaniene gjør, sjekk ut: http://www.mil.no/hv/hvuv eller send meg en PM.

 

Storkoste meg på Værnes, og savner faktisk troppen ganske mye. Du savner ikke kveldstjeneste, romvask og annet sånt dritt, men det utrolig gode samholdet innad i troppen.

 

Tips: Øl med troppen på Diggbar, inngår på fredager :)

Lenke til kommentar

Bare glad vi tok det jævligste først, natoplanker. Fikk et fint hat til skiene fra første øyeblikk da vi brukte 4-5 timer på å brenne de inn midt på natta i bekkmørket. Ahh, får frysninger bare av å tenke på de klissete elendige skiene.

 

Feltdager(skyting) hver tirsdag var også noe som var ganske deprimerende, tror du skal lete lenge etter 50 folk som var så deprimert som på veien ut av bussen i leksdal, uansett vær.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Haha! JA!

 

Helvete. Var nesten ALDRI god stemming på tirsdager. Kun de første gangene da det enda var kult og skyte med AG3. :p

 

Nærstrid skyting var ganske ok da. Liggende skyting er hat.

 

Synes litt synd på augustkullet. Kommer til Værnes, oppbretta armer på uniformen, sol, delvis sommer. Også blir det bare værre og værre. Natoplanker, skyttergroper i snø, vinterdrill, hat og helvette.

 

Gled dere til "Cold Warrior / Winter Warrior" :D

Lenke til kommentar

På innrykket fyller du ut et skjema der du velger hvor du vil være, du har 3 forskjellige steder, Innsats, Jeger og Skarp. Du får info og alt slik om hver av avdelingene der borte, så det trenger du ikke å bekymre deg for.

 

Når du har fyllt inn hvor du vil være blir du delt inn i kompani, KP A består av Jeger og Skarp, mens KP B består av innsats. Tror derimot at det skal komme nye ordninger for sommerkontigenten, KP A får visst også innsats, fordi de er lei av at folk drar fra Jeger/Skarp fordi det krever litt mer fysisk form. Mye styr med flytting av materiell.

Lenke til kommentar
Hadde lyst til å bli med, men skal fokusere på skolen først, helt ny skole og vanskelige fag er ikke en god kombinasjon. Etter første året skal jeg nok søke meg inn, ikke noe stress.

 

Er ikke noe vanskelig å kombinere, tar ikke så mye tid at det går ut over skole, har selv vært med mens jeg studerte, gikk aldri utover skolen, og de gangene det passet dårlig var det bare å ta en telefon så fikk man fri fra en øvelse. De er veldig fleksible på det området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...