melbamix Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg har et spørsmål. Kjører win XP hjemme, har 2 harddisker på 120GB hver. Den ene harddisken ligger windows, spill og ting jeg laster ned og div annet. På disk 2 er det BARE filmer. Ingenting annet enn hele filmer. Er det mulig å for eks slå av disk 2 eller ha et prog som slår den av automatisk etter 5 min idle? Den trenger jo ikke snurre hele tiden, bare når jeg ser film. Og da sparer jeg ørene mine litt når jeg ikke ser film. Noen som har en lys ide? Spm 2. Du har jo i windows et alternativ. Turn off harddisks after 30 min idle for eks. Vil denne detektere hvilken harddisk som brukes og ikke og slå av bare den som ikke brukes? (film HD`en) og fortsatt la meg bruke windows harddisken?? Takk for alle svar Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Windows-alternativet fungerer, det sjekker aktivitet på hver harddisk separat. Du kan også stille inn dette i BIOS, men det er mulig XP overstyrer disse innstillingene. Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Genialt, da trenger jeg jo ingenting ekstra som står og kjører. Tenkte windows bare kuttet alle harddiskene jeg. Tenkte den kutta alle harddisker. Takk fisken Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Windows strømsparinga prøver å slå av alle HDene, men systemdisken brukes såpass ofte av Windows selv at den vil aldri slå seg av (er min erfaring). Den andre disken vil slå seg av, men hver gang du skal bruke explorer så vil alle disker sjekkes og den vil da starte opp. Det oppleves som en irriterende ventepause, så jeg ga fort opp å ha det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå