engedale Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Problemer med risting i rattet. Jeg har en 96 modell Passat stv. (siste modell av den gamle typen). Det rister i rattet. Det er ok opp til 70km/t, og blir gradvis verre og verre dess fortere jeg kjører. Har prøvd å avbalansere dekkene, og skifte om hjul mellom bak og foran. Dette hjelper ikke. Jeg går defor ut fra at det ikke er i hjulene problemet ligger. Noen som har noen tips til hva som må skiftes? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 det kan vær så mangt. det kan vær et defekt dekk, kast i felgen, lite luft i ene dekket fremme, kast i bremseskiver prøv å bytt om dekkene og felgene som du har fremme og plasser de bak og se om det hjelper bare for å evt eliminere vekk dekk og felg. pass på at det er likt lufttrykk i de Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Det kan også komme av at bremsekaliper ikke slipper taket, så bremsen ligger på hele tiden under kjøring. Kjør en tur, og sjekk om hjulene (les felgen) kjennes varm. De skal normalt ikke bli varme ved normal bremsing. Du vil også kunne se om du har kjørt en stund med dette, som ekstra mye bremsestøv på felgene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå