Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

norsk spill og norsk tipping sine kampanjer.

Skribenten_

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som blant annet tippekomisjoner og må ærlig inrømme at jeg syns det er trist måten norsk tipping og norsk spill holder på.

Det er som oftest de eldre som tipper, men det er også vel så mange unge mennesker.

Men felles for de, er at de er lavlønte mennesker. jeg vil nesten kalle dem underklassen i sammfunnet. De kjøper seg mat til femti lappen og tipper for en hundre lapp.

Men det jeg først og fremst er veldig negativ til er hvordan disse tippe selskapene reklamerer for spillene sine. Store plakater som sier "VINN 20 Millioner" "har DU husket å tippe" "spill NÅ!" "vinn 1million her og nå" osv osv. man kommer ikke utenom det. Jeg syns det er helt håreisende at de for lov til å holde på slik. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men jeg syns de lurer mennesker. Greit nok en eller annen vinner 20 mill, men jeg syns de kjører en veldig har og ikke minst missvisende marketsføring, en alla "alt kommer til å gå bra- bare du kjøper varen vår"-type markedsføring. Jeg syns det er like sleip som å markedsføre salg av TV med "LCD fra 1500kr!" også er det kun 1 som koster 1500kr, mens alle de andre koster 10000kr.

men tibake til det menneskelige så syns jeg det er så leit å se de samme folkene bruke flere hundre kroner på tipping. de kunne kjøpt seg mer og bedre mat, klær..spare..osv, men isteden for så bruker de sikkert flere 1000 i mnd på tipping. Greit nok at folk tar sine egne valg, men jeg syns de har krav på å fortelle kundene sine om hva spillet dreier seg om. de forteller kun at "DU kan vinne 20mill" men jeg syns de også skal informere om de knøttsmå sjansene og at de mest sannsyndelig aldri vil vinne, noensinne.

Greit nok at norsk tipping har bidratt stort med idretten og arenaer i norge, men i verden rikeste land så syns jeg det må finnes andre måter å finansiere det på.

Jeg lurer på om hvorfor ikke noen setter ned foten, og forteller at her er det blitt brukt missvisende markedføring, og at dete blir tatt opp.

ihvertfall så gjør jeg det her inne. selv om det ikke hjelper, men jeg vil at folk skal vite det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det spillegalskapen som norsk tipping er med på å opprettholde du ønsker å diskutere her ?

isåfall så er det på sin plass

norsk tipping får lov mens de mindre veldedige organisasjonene har gjort folk spillegale. jeg ser ikke grunnen til å norsktipping ska ta så lett på det

nå holder jeg meg da unna dens lags

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...