Knuty Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hei! Jeg vurderer å anskaffe noen objektiver fra USA etterhvert. Vet at svært mange kjøper fra BHphotovideo, og at levering da skjer med UPS. Vet også at det er relativt blandede erfaringer med dette selskapet. På dagtid har jeg ikke så store muligheter til å være hjemme, og motta varen personlig. Kan andre enn meg (for eksempel samboeren min) motta pakken, og signere. Trengs det i så fall en fullmakt, eller at jeg legger kortet jeg betalte med hjemme osv? Og, er det mulig å la UPS la Posten overta varen i Norge? Mye enklere for meg å bare få en henteseddel om at varen kan hentes på et lokalt postkontor. Varen vil bli levert enten til en adresse i Bergen sentrum, eller sentralt i Fredrikstad hvis det skulle ha noen betydning. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Du kan få de å sende pakken som: International Express Mail 5-7 Days Delivery International Priority Mail 10-14 Days Delivery Da kommer det til det lokale postkontoret. Få de til å sende registered priority mail. Få sporingsnummer og betal moms hos det lokale tollvesenet. Posten tar 197kr. for tollbehandling over 1000kr. Edit: Hva skal du kjøpe? Hvilket kamera merke? Endret 18. mai 2008 av iMacKenna Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Andre kan ta imot pakken fra UPS, bare ring UPS norge før de kjører den ut og si ifra, du kan også be dem levere den til deg på jobben f.eks. Lenke til kommentar
arela Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Og bruker du Posten, så blir pakken din liggende. Min erfaring er at sendinger med Posten bruker minst en uke lenger enn UPS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå