eUnaas Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Det har gått noen år siden jeg sist kjøpe bærbar, og jeg har falt litt ut av hva som er standarder i dag. Jeg går ut fra at tråløstnett i N standarden følger med alle? Hva med HDMI, som er TV'ens svar på USB... Har bærbare det? Endret 17. mai 2008 av eunaas Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Det er langt mellom bærbare med HDMI, men det finnes. 802.11n-standarden er faktisk fremdeles ikke ferdigstilt tror jeg. Veldig ofte er det bare 802.11a/b/g på de korta som følger med Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Så, om jeg kjøper rutere, samt annet N utstyr, så er det en u-ferdig standard? Kan den bli inkompatibel med tiden, altså når standerden er ferdig? Jeg har en kolega som har HDMI på sin PC, han er kanskje bare lykkelig uviten om at det er en skjeldenhet? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg har en kolega som har HDMI på sin PC, han er kanskje bare lykkelig uviten om at det er en skjeldenhet? Det er ikke så veldig uvanlig å ha hdmi på nyere stasjonære pcer. På bærbare pcer er saken noe helt annet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 HDMI blir bare mer og mer vanlig, men foreløpig så leveres fortsatt de fleste modeller bare med dvi eller vga. Det spørs egentlig veldig på hvor mye penger man legger i det. På dyrere modeller er det vanligere enn de billigere. Når det gjelder "draft N"-produkter så regner man med at standarden ikke vil forandre seg så mye frem til den er planlagt ferdigstilt i mars 2009. Mest sannsynlig så kommer det eneste man trenger å gjøre være å oppdatere firmware. Mer om 802.11n: http://en.wikipedia.org/wiki/802.11n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå