Gå til innhold

BK: enda ett studioportrett.


Anbefalte innlegg

Vakker jente forresten. Det har du klart å formidle godt.

 

Takk takk, da har jeg formidlet det jeg ville :) (så der fikk du svar på det med en gang).

 

Sånn ellers har jeg egentlig ingen andre baktanker eller ting jeg vil ha fram, det er ei søt jente og det er det jeg vil vise.

 

Grunnen til at hun ser såpass opp som hun gjør er vel egentlig at dette er i fra en shoot hvor jeg primært jobbet med gamle hollywood bilder som inspirasjon. Og derav blikket, jeg har i hvertfall intrykk av at de hadde mye det samme "drømmende" blikket.

 

Er enig i at kjedet er litt på tur (skulle gjerne hatt ett litt annerledes smykke der ved nærmere ettertanke) og at det kansje er en smule mye brystkasse (derav toninga i v.2)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

Grunnen til at hun ser såpass opp som hun gjør er vel egentlig at dette er i fra en shoot hvor jeg primært jobbet med gamle hollywood bilder som inspirasjon.

...

 

Huden i ansiktet hennes er ikke like glatt som i gamle hollywod bilder. Jeg har funnet at hvis jeg benytter mer enn normalt luminance støyreduksjon med Noise Ninja, men samtidig benytter høyere enn vanlig kontrast innstilling i NN, så vil detaljer i huden lett utjevnes. Der kontrasten er større, som lepper og øyne, blir effekten mindre (høy kontrast innstillingen).

 

Jeg har ikke peiling på om dette fungerer på dette bildet.

 

Det finnes sikkert en måte å oppnå det samme i photoshop på også, blurr med en form for terskel? Du trenger ikke rare greine på barneansikt før de ser utrolig glatte ut, nesten litt for glatt. På mer voksne mennesker kan en moderat versjon av denne teknikken gi "galtere hud" som mange vil oppleve som særs flatterende. Du offrer litt skarphet, men det er jo hele poenget.

 

Portretter er vel sjelden om skarpet?

 

Ellers ville hun se mer drømmende ut om hun så rett frem. Er det ikke det man gjør når man drømmer?

 

Jeg synes lyset sitter veldig godt, kan du fortelle litt mer om kildne og plasseringer? Jeg elsker å ta bilder av mennesker, men har rett og slett ikke peiling på lyssetting.

 

Frode

Lenke til kommentar

Jeg er veldig godt kjent med teknikker for hudsofting, så det er ikkeno problem. Jeg er bare ikke fan av det (heller motstander av det) så bilder jeg tar til lek og morro behandler jeg ikke sønder og sammen.. Det er rett og slett stygt i mine øyne (no offence til dere som softer, dette er min personlige mening). Den eneste hud retouchen som er gjort i dette bildet er kvisefjerning og ett lite lag med softing på 20% opacity for mer glød i huden.

 

Mye mulig hun hadde sett mer drømmende ut om hun så rett fram, men hun ville ikke slått opp øynene på samme måte og gjort de så store som de er nå ;)

 

Lyssettingen er egentlig veldig enkel. Det er en kun en lyskilde, en blitz med en "beauty-dish". Denne er plassert rett foran henne i en ca 30 graders vinkel ovenifra.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig godt kjent med teknikker for hudsofting, så det er ikkeno problem. Jeg er bare ikke fan av det (heller motstander av det) så bilder jeg tar til lek og morro behandler jeg ikke sønder og sammen.. Det er rett og slett stygt i mine øyne (no offence til dere som softer, dette er min personlige mening). Den eneste hud retouchen som er gjort i dette bildet er kvisefjerning og ett lite lag med softing på 20% opacity for mer glød i huden.

Men hudtonane er fortsatt veldig skitne. Ikkje særleg flatterande.

Lenke til kommentar

Jeg la ikke merke til noen kvisefjerning, så noe riktig må du har gjort.

 

Stiller meg i rekken av dem som mener du ikke har vært helt heldig med huden i ansiktet på jenta. I så henseende virker bildet ikke helt flatterende og gir ett inntrykk jeg tror jenta ikke helt fortjener.

 

Jeg kjenner jo ikke lysskilden så godt, men kan den ha vært litt for hard denne jenta?

 

Når alt dette er sagt, så må jeg bare si at jeg ville ha tatt ett langt skritt fremover hvis jeg klarte å lyssette en vakker pike så fint som dette. Litt som å kommentere en fotballkamp fra tribunen.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...