Gå til innhold

BK: enda ett studioportrett.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget fint portrett, naturlig modell og god lyssetting.

 

Klarer dessverre ikke sette fingern på noe annet enn det som er nevnt alt. Litt for lite erfaring til det dessverre.

 

Eneste jeg tror kanskje, men er en smakssak og ikke minst helt opp til fotografen hvordan de vil bilde skal være, men skyggen på kinnet og halsen kan du kanskje gjøre annerledes. Vet ikke hvordan, kanskje lys opp den også, men det ødelegger kanskje at modellen ser mot lyset. Nå bare tenker jeg høyt, så ta det med en klype salt :p

Lenke til kommentar

Er enig i at den fliken foran modellen er sjenerende. Itillegg er det et eller annet i nedre billedkant som enkelt kan fjernes.

 

Synes modellen er i en bra positur,har fanget personen og blikket bra. det eneste jeg avner er litt mer luft i blikkretingen.Det blir litt "trangt" noe den tøyfliken er med på å fremheve. Jeg ville sett om det var mulig å rette noe av det med cropping, for det er et veldig flott utgangspunkt i modell og lys,mangler bare noen touch for å virkelig fremheve det du har fått til.

 

Men det er min mening da ;)

Lenke til kommentar

Den gardina/stoffremsa der er nok veldig en smakssak. Selv liker jeg den (jeg har jo tross alt tatt den med). Uten så synes jeg at hun heller litt for mye på hodet ut i ingenting, det blir på en måte litt unaturlig. Men det er jo bare min mening ;)

 

Sånn ved nærmere ettertanke så kunne den nok vært gjort litt mørkere, mulig det hjelper litt på å ta fokuset bort i fra den.

 

 

EDIT: typ sånn her?

 

post-39387-1211208583_thumb.jpg

Endret av Bamse_
Lenke til kommentar
Ring i pupillen er qlt!

 

Nå er jo dette ikke en ring da ;)

 

fint portrett bilde, syns skyggen nedover halsen er en smule fremtreden her.

 

I versjon 2 er den tonet ned littegran (jeg syntes egentlig det samme selv.) kunne kansje trengt enda mer?

 

Jeg prøvde foresten å clone vekk de prikkene, men synes selv det så mye værre ut, det så ut som hu hadde gule pupiller. Noe som var veldig veldig usjarmerende :)

Lenke til kommentar

Jeg synes brystflaten blir litt stor, og ville kanskje croppa pittelitt øverst og endel mere nederst. Feks 4:5 ratio kan være worth ett shot. Evt. ha med mere irundt.

 

Det er en stoffremse? Ser ut som hun ligger på noe, og derfor stemmer ikke ting helt for meg. Tilfører bildet lite, og er bare i veien etter min mening. Men blir sikkert veldig ubalansert om du fjerner den nå.

Lenke til kommentar
Ring i pupillen er qlt!

 

Nå er jo dette ikke en ring da ;)

 

fint portrett bilde, syns skyggen nedover halsen er en smule fremtreden her.

 

I versjon 2 er den tonet ned littegran (jeg syntes egentlig det samme selv.) kunne kansje trengt enda mer?

 

Jeg prøvde foresten å clone vekk de prikkene, men synes selv det så mye værre ut, det så ut som hu hadde gule pupiller. Noe som var veldig veldig usjarmerende :)

 

nei.. aldri fjern "blits" effekt i øynene.. slike lys glimt gir øynene liv.

Lenke til kommentar
det er ikke noe problem å editere om dette til å emulere en sofboks effekt eller noe lignende.. Poenget mitt var å fjerne slikt lysglimt vil gjøre øynene "dødt".
Jeg tror ikke trådstarter tenkte på å fjerne det heller, men fjerne den sorte flekken midt i det hvite glimtet. Det blir antakelig ikke vellykket det heller, som han var inne på.
Lenke til kommentar
det er ikke noe problem å editere om dette til å emulere en sofboks effekt eller noe lignende.. Poenget mitt var å fjerne slikt lysglimt vil gjøre øynene "dødt".
Jeg tror ikke trådstarter tenkte på å fjerne det heller, men fjerne den sorte flekken midt i det hvite glimtet. Det blir antakelig ikke vellykket det heller, som han var inne på.

 

Nettopp. og å gjøre det om til en stor svart firkant vil se enda værre ut, runde refleksjoner i runde ting, firkanta i firkanter.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen mester på lyssetting, så jeg reagerte ikke spontant på lyssettingen av jenta, annet enn at jeg likte den godt.

 

Jeg lurer litt på hvilken stemning du egentlig prøve å formidle? Skal jenta se på noe eller noen? Eller er den en sinnstemning?

 

Jenta har mørkt hår. Bakgrunnen er mørk. Bilde blir primært da hud og gardin. Men hvorfor smykket?

 

I og med at ikke helt hvilket uttrykk bildet skal ha sliter jeg litt med å kommentere for mye. Hvis du har forsøkt å vektlegge ansiktet, så opplever jeg at det er for mye overkropp. I så fall er det klippet litt for lavt over hodet også.

 

Håret dekker kanskje litt for mye av høyre øyebryn og nesten øyet, slik at det demper blikket. Mulig dette er med overlegg.

 

Hun ser ganske høyt opp også. Det gir ett inntrykk av hun enten ser på himmelen eller sitter på noe lavt?

 

Vakker jente forresten. Det har du klart å formidle godt.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...