Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sølte cola i Bærbar pc, hva bør jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Klarte og søle cola nedi tastaturet på den bærbare PC-en nettopp. Slo den raskt av og trakk utav strømledningen så det ikke er strøm i PC-en. Løsnet deretter tastaturet og tørket opp den som hadde rent gjennom, og tror jeg fikk med alt. Men er vanskelig å få sjekket fordi selve hovedkortet ligger under en metallplate med kun noen hull i.

Men hva bør jeg gjøre for å være sikker på at jeg ikke kortslutter PC-en når jeg starter den opp? Og hva bør jeg renske tastaturet med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler med deg!

Mine erfaringerer om du vil ha dem:

"sprit" betyr helst teknisk sprit/ isopropanol/ elektronisk rens. Det kan hjelpe til med å drive ut vannet med forurensinger som sukker og farge. Vann som sitter inni krinkelkrokene kan ta LANG tid før det fordamper. Sett hele pc-en til tørk i et døgn.

Det kan gå bra hvis ikke brusen har kommet seg inn i for mange steder.

Jeg skriver nå på en laptop med brushistorikk, men den ble aldri helt bra, selv med skiftet hovedkort, batteri og hdd. Pekeplata registrerer ikke alle trykkene lenger, og den lille høyttaleren ble enda litt dårligere.

- Søsteren min eide denne dell D410-en

- nevøen min mista hele fantaglasset på tastaturet

- de slo den av men prøvde nok å skru den på et par ganger før jeg fikk den

- når jeg fikk den konstaterte jeg at batteriet var defekt.

- maskinen ville ikke starte/ defekt strømforsyning (adapteren var ok)

- hdd ville ikke virke i eksternt kabinett, spant ikke opp engang såvidy jeg husker

- det heldige var at dellmannen kom og skiftet HK uten spørsmål, batteri + hdd kostet meg 1150 kr, og da flottet jeg meg med et bluetooth internt kort også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...