filipxl Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Heisann! Har bygget min første PC, det meste her gått greit inntill jeg nå i går skulle teste spillytelsen. Fyrte opp Call of Duty 4, og alt virket greit inntill jeg startet spillet med grafikinnstillinger på autodetect. Overaskelsen var stor da jeg kun fikk rundt 15- 20 fps. Lastet derfor ned 3D Mark 06, kjørte en runde, og jeg kunne annet en måpe da jeg så resultatet: 1300 poeng! Hadde forvanta rundt 8000! Under hele testen lagga det som bare *fy-veldi-mye*, og fikk rundt 2 i FPS! Mitt oppsett er: Intel C2D, 8400 Gainward Geforce 9800 GTX 2 Gigabyte Ram 700 Wats Forton Source Har innstalert alle drivere som kom med hovedkort og skjermkort. Temperaturen i GPU liger mellom 45 og 55 grader. Håper noen kommer med forslag om hva som kan vere galt På forrhond, takk. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Sjekk temp på CPU! (CoreTemp eller RealTemp) Har du plugga inn begge strømkablene til skjermkortet? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Montert skjermkortet i riktig pcie port? Hva fikk du i cpu score og sm2/hdr score? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Noe er i hvertfall feil. Jeg har mye lavere specs enn deg og får mye bedre resultater. Lenke til kommentar
filipxl Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Skjermkortet er satt i PCIE porten nærmest CPU, altså den øverste. Cpu temp er stabil på 32-35 grader. Oppe på skjermkortet er det to hull til å pugge inn 4 pins strømmkontakter, fikk bare strømmplugg ned i en av de to, så derfor gikk jeg ut ifra om at det var kun en som var nødvendig, men det er kansje ikke det? sm2 score fra testen var 382, hdr var 412 og cpu kom på 2748 Endret 17. mai 2008 av filipxl Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Sett i begge strømkontaktene og se verden åpne seg :-) Lenke til kommentar
filipxl Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Sett i begge strømkontaktene og se verden åpne seg :-) Fant nå ut hvorfor jeg ikke fikk strømmpluggen inn i kortet første gangen. Den lille klemma på kanten av strømpluggen er plasert litt lengre til venstre på den pluggen som heter noe som PCIE1, slik at pluggen ikke passer ned i kontakten på skjermkortet. Bøyde klemma litt til siden nå, så pluggen gikk ned. PC-en starta, men etter velkomstskjermen i vista, ble alt svart bortsett fra musa som fortsatt avr synlig og kunne beveges. Kutta strømmen da, siden det tydligvis ikke er meningen at den pluggen skal ned der. Hjelp Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Lenk til strømforsyningen, så skal vi sikkert kunne klare å vise deg hvilke to kabler/kontakter som skal til skjermkortet. Skal da hete PCI-E som du sier. Du har sikkert PCIE1, PCIE2, PCIE3 og 4 prøv da f.eks 1 og 4. Lenke til kommentar
filipxl Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Lenk til strømforsyningen, så skal vi sikkert kunne klare å vise deg hvilke to kabler/kontakter som skal til skjermkortet. Skal da hete PCI-E som du sier. Du har sikkert PCIE1, PCIE2, PCIE3 og 4 prøv da f.eks 1 og 4. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315686 Har faktisk bare en PCI-E1 og PCI-E2 plugg Endret 17. mai 2008 av filipxl Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Neppe noe feil med monteringen om du har koblet til de to. -Prøv å resette bios. -Fortell hvilket hovedkort du har og oppdater bios. -Tror ikke feilen du opplevde skyldes at du koblet til begge kablene, men kanskje noe driver kluss eller noe. -Kan også kanskje være minnefeil. Det kan i så fall ødelegge operativsystemet om det er alvorlig. Minne kan du teste med memtest. Sjekk også at du gir minnebrikkene rett spenning. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hvor vanskelig kan det være? PSU'n har 2 stk. 6pin PCIe strømkontakter tilgjenglig. Skjermkortet har 2 stk. 6pins kontakter som disse skal stikke inn i. Hva kan liksom misforståes? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Overdrev kanskje forklaringen litt med illustrasjon! Lenke til kommentar
filipxl Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Der gikk det! Fikk satt i begge pluggene nå, i omvendt rekkefølge. For dere som ikke forsto, probelmet var at den lille klypa på kanten av den ene kontaten satt helt utpå siden, som gjorde at den ikke passet. Bøyde den litt til siden nå, som jeg skrev i en tidligere post. nå satt jeg de i omvedt rekkefølge å nå gikk det! 11 879 poeng i 3dmark 06 Takk til alle som kom med råd, spessielt deg Pastafarian som også hjalp meg med problemer med cpu for noen dager siden Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Overdrev kanskje forklaringen litt med illustrasjon! Nei, nei, var ikke deg/ditt forsøk på forklaring jeg var oppgitt over. derimot over strådstarters prat om "4-pin strøkontakt og Kutta strømmen da, siden det tydligvis ikke er meningen at den pluggen skal ned der" osv. Men heldigvis løste det seg godt. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Sånn kan det gå Hadde samme problem forleden, bare med at pci-e busen kjørte på 1x xD. Ikke trykke jumpere på plass ftl. Lenke til kommentar
Mr_tranquilizer Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Fint du fant det ut. jeg fikk 12858 i 3dmark06 idag, jeg fikk også xfx 9800 gtx idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå