Gjest Slettet+3124 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg har en bråte med DVD-er som jeg tenkte jeg skulle legge inn på mediaserveren her i huset, slik at jeg trenger ikke selve DVD plata hver gang jeg skal se en film. Finnes det programvare som ripper DVD-en min direkte i fra DVD spilleren, og ned til valgfri DivX størrelse på harddisken i en operasjon? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg anbefaler guides fra www.doom9.org og syntes heller ikke du skal bruke DivX. XviD er IMO et bedre alternativ om du vil holde deg til MPEG4-ASP men om du vil ha den beste kvaliteten er H.264 i form av X.264 det beste valget. Da kan du også vurdere Matroska container og AC3/AAC lydspor. Lenke til kommentar
Jigzaw Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hva slags program kan bruker til en slik operasjon da JohndoeMAKT? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 På adressen jeg oppgav (http://www.doom9.org) kan du trykke Guides, og i øverste kvadrat til venstre er overskriften DVD Backup Trykker du på MPEG-4 (DivX / XviD/ NeroDigital / x264) kan du så velge x264. Guiden der tror jeg er ganske komplett. Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Og hvis du evt ønsker noe lett kan HandBrake være noe for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå