Gå til innhold

Kjøp av nytt hovedkort, passer det med mine deler?

Anbefalte innlegg

Morn.

Skal kjøpe nytt HK for første gang og da har jeg noen spørsmål angående saken ettersom jeg ikke vet så mye om HK.

Har for tiden et Kort stående i maskien, har sett på et Kort.

Er dette "samme" type kort? Vil min Prossesor passe her? For jeg ser at på kort nummer 2, som jeg vurder å kjøpe støtter AM2+ og jeg har en AM2.

Kom gjerne med tips til bedre kort hvis du syns detter er et dumt valg, har som sagt ikke mye erfaring med HK. Skal prøve å holde det på under 800Kr.

Har et Skjermkort og Ram også, hvis denne infoen er relevant til valget av HK.

Og et lite spørsmål til, er det vanskelig å bytte hovedkort? Ikke den fysiske delen av det men selve innstalasjonen etterpå? Er det bare å innstalere drivere eller er dette en mer innviklet oppgave?

Håper jeg kan få noen gode svar og tips.

Mvh. Aleks :thumbup:

Endret av Aleks_Pallylol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja etter hva jeg kan se vil den passe siden den prossersoren jeg har er Athlon X2 og det HK støtter den prossesoren, men er dette hva jeg skal se etter når jeg bytter sånt? Har ikke socket AM2+ eller AM2 noe å si om den passer inn?

Aleks.

Lenke til kommentar

AM2 prosessorer passer vel nesten alltid på AM2+ hovedkort. Opprinnelig skulle AM2+ prosessorer passe på AM2/eksisterende hovedkort, men det er i liten grad tilfelle.

Derfor du må sjekke CPU support hos hovedkortprodusenten. Kan også være lurt å sjekke i hvilken bios revisjon prosessoren er støttet. X2-6000 er som du ser støttet i F1 versjonen og det burde derfor være uproblematisk å få maskinen opp å gå. Men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...