Gå til innhold

Ny bærbar - MAKS 13000,-

Anbefalte innlegg

Hei...Jeg har planer om å kjøpe meg en ny bærbar data. Og jeg føler meg litt usikker på hva jeg skal kjøpe.

Det jeg egentlig skal bruke den til da, er generell spilling, se film, surfe også generell skriving/kontor bruk.

Blir ikke noe pc jeg skal ta med meg over alt, blir en som jeg bruker istedenfor den gamle og slitne stasjonære.

Har som sagt ganske så lite peiling på data og de egenskapene de har.

Det jeg kriterier da er;

Egentlig så mye minne som overhodet mulig.

God skjerm oppløsning.

Designet på dataen liker jeg at det er bra :)

Selv liker jeg HP dataer, og har tidligere erfaring fra det.

Noen som har noe å anbefale? :)

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag er at du venter på de nye modellene til Lenovo - Det ventes vel lansering om ca 14dager for de første modellene i T-serien og muligens W-serien (workstations - erstatter T61P), Dette er ryktebasert...

Her er et eksempel på en maskin http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...09;c:36159;r:pg som har penryn CPU, men med den laveste hastigheten og minst cache (De finns fortsatt i 4 versjoner tror jeg - 8300, 8500, 9300 og 9500. Forskjellen mellom 8xxx og 9xxx er cache og mellom x3xx og x5xx er hastighet.....

Fordelen ved å vente er sannsynligvis bedre batteritid, bedre skjermer 45nm (penryn arkitektur OG CPU) osv. Skal ikke se bort ifra at de er høvlet ned noen mm også...

Lenke til kommentar

No offence, men designet på Lenevo sine PC er stygt. Dog er de dritt robuste, så de er veldig praktisk ved reise og lignende.

EDIT: Ta en tipp på Dell XPS M1530. Desginet på de er bra, de samme er HP sine. Jeg har ikke peiling på HP sine PCer dog.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Smaken er forskjellig ja :ph34r: Jeg sitter med en HP laptop selv - Det er vel 4 HP maskiner innen min familie og samtlige har vært inne til rep. Jeg ville ha regnet med en levetid på MAX 2 år med en HP maskin - Jeg er temmelig sikker på at denne ikke overlever sin 2årsdag. Dersom man først SKAL ha HP bærbar velg i det minste en av maskinene som ser slik ut: https://prisguiden.no/product.php?productId=91726

Det kan nok hender at de nye Thinkpadene som kommer blir for kostbare også, men det er rett og slett de best bygde laptop'ene som er å få kjøpt - man kan regne med at de holder 4 år. Er det ikke et bestemt spill du bruker kan kanskje MacBook Pro være et alternativ. De er ikke fullt så robuste som Thinkpad dessverre, men de er en god nr 2. Der ventes det også nye maskiner om ikke for lenge. Det vel de raskeste bærbare for kjøring av Vista, og de nye som kommer vil nok hente mye fra MacBook Air regner jeg med. Skal du lese tester av maskiner først kan du titte litt på alatest.no og notebookreview.com

Lenke til kommentar
HDX aka "the dragon" ser ut som veldig bra maskin, men ikek hvis du skal drasse så veldig mye med den. + at mange har hatt problemer med denne pcen, men kan hende den tiden er omme.

Det med vekten er ikke noe problem for meg. Blir kun brukt i huset, så så mye drassing rundt på den blir det ikke. ^^

Men når du sier problem, hva menes det med problem med disse dataene?

Gjelder det også den nyeste typen(HDX9350EO) eller er det bare HDX9050eo?

Smaken er forskjellig ja :ph34r: Jeg sitter med en HP laptop selv - Det er vel 4 HP maskiner innen min familie og samtlige har vært inne til rep. Jeg ville ha regnet med en levetid på MAX 2 år med en HP maskin - Jeg er temmelig sikker på at denne ikke overlever sin 2årsdag. Dersom man først SKAL ha HP bærbar velg i det minste en av maskinene som ser slik ut: https://prisguiden.no/product.php?productId=91726

Det kan nok hender at de nye Thinkpadene som kommer blir for kostbare også, men det er rett og slett de best bygde laptop'ene som er å få kjøpt - man kan regne med at de holder 4 år. Er det ikke et bestemt spill du bruker kan kanskje MacBook Pro være et alternativ. De er ikke fullt så robuste som Thinkpad dessverre, men de er en god nr 2. Der ventes det også nye maskiner om ikke for lenge. Det vel de raskeste bærbare for kjøring av Vista, og de nye som kommer vil nok hente mye fra MacBook Air regner jeg med. Skal du lese tester av maskiner først kan du titte litt på alatest.no og notebookreview.com

Godt mulig. Jeg har selv hatt en HP data, og har aldri hatt noe problem med den, helt til den klikket helt.

Da var det umulig å få den skikkelig igjen.

Men det finnes vel aldri noen dataer som er feilfrie.

Jeg syntes spesielt HP sine dataer er meget pene i utseendet. Og de er stilige.

Men HP maskinene blir vel bedre og bedre for hver data, vil jeg tro. SÅ noe stort problem vil det vel ikke bli, med mindre det er noe intern feil i de da.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler HDX serien, men merk at det er veldig mye trøbbel med maskinene. Jeg får min 4. på mandag. Da har jeg hatt 2. 9050, 1 9130 og nå får jeg 9350 ;)
Hvordan i alle dager kan du anbefale noe når du har hatt 3 stk og VET at det er mye trøbbel??

Nidaroo:

Jeg synes du skal velge den maskinen du tror passer deg best jeg. :cool: Men siden du skal kjøpe en relativt kostbar maskin er det jo greit (for deg) at du slipper å sende den inn for ofte da.. Når du finner en maskin - google med navn og modellnr slik at du ser om det er trøbbel eller ei med maskinen eller den serien den er en del av.

For meg har det jo lite å si hva andre bruker - det ligger ingen prestisje for meg i hva andre velger - et er bare en velment advarsel om potensielle problemer. Ikke sikkert at det vil berøre deg :)

Lenke til kommentar

Ja det er er jo det, er det mye feil på HDX serien er det jo dritt og betale så mye for en verksted pc.

Men såvidt jeg vet er det eldste modellene utgått pga mye feil?

Stusser på den 9350, HVIS det ikke er noe problem med de. :)

Lenke til kommentar
Ja det er er jo det, er det mye feil på HDX serien er det jo dritt og betale så mye for en verksted pc.

Jeg får min på mandag tror jeg, så jeg kan jo komme med en liten oppdatering om det er noe forskjell på den og de eldre modellene :)

Lenke til kommentar

Jeg får min på mandag tror jeg, så jeg kan jo komme med en liten oppdatering om det er noe forskjell på den og de eldre modellene :)

Ja, fint for den av HDX serien jeg vurderer er det faktisk 9350, siden den er den siste av de.

Men nå som jeg sammenligner to HP hos komplett, er det ikke store forskjellene:

HP Pavilion tx2010 & Pavilion HDX9350

Lenke til kommentar
Har HP selv ikke HDX, men dv9000 serien. Har fått ny pc 2 ganger pga at panelet på skjermen "løser seg opp" og føler at min nye for samme problem snart. Da skal jeg ha ny PC og holde meg langt unna HP

Begynner å merke at det blir mer og mer "klage" tråder/poster relatert mot HP sine dataer.

Om det er noe i det, vet jeg ikke.

Men, mulig HP sine pcer ikke er så solide som det folk skal ha det til. Og da mener jeg mer disse nye.

For tidligere var det iallefall HP det gikk i, og da var det gode maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...