theclicker Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Hallo.. Er det noen som kan tysk her? =) Jeg skal ha en tysk prøve neste uke og trenger litt hjelp.. Jeg må oversette dette (og litt til).. Denne mannen bor i Oslo Jeg treffer en mann Jeg elsker han Vi vil reise til Berlin Men jeg vet ikke når det er deise/ihre/ihr osv.. Noen som kan hjelpe meg med de reglene? Og så må jeg finne ut dette: Hvordan kan jeg finne subjektet i en setning, hvordan kan jeg finne verbalet i en setning og direkte objekt. Hvilket setningsledd må stå i akkusativ? Hvilke ord har ulike artikler i nominativ og akkusativ? Takk Endret 17. mai 2008 av theclicker Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Det er veldig viktig å kunne dette: "Ich liebe shaise". Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Det er veldig viktig å kunne dette:"Ich liebe shaise". Bedre om han faktisk lærte å skrive det korrekt da. Lenke til kommentar
theclicker Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 Det er veldig viktig å kunne dette:"Ich liebe shaise". Det skrives scheiße x) Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Det er veldig viktig å kunne dette:"Ich liebe shaise". Bedre om han faktisk lærte å skrive det korrekt da. hehehe, har en kompis som har hatt tysk i 3 år på ungdomsskolen, og bare detta skriver han feil, sier litt! Haha. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå