Gå til innhold

Tid for en meningsmåling i forumet - Hva ville du stemt idag?


Hva ville du stemt idag?  

221 stemmer

  1. 1. Velg et parti

    • Arbeiderpartiet
      32
    • SV
      9
    • Venstre
      25
    • Høyre
      41
    • Senterpartiet
      3
    • FrP
      64
    • KrF
      1
    • RV(Rødt)
      15
    • Andre
      11
    • Blank
      20


Anbefalte innlegg

Hvis FrP kommer i regjering, tror du de vil være flinkere til å gjennomføre løftene sine enn andre partier? Tenker da spesielt på skattelette og avgiftskutt. Slik jeg ser det, er det veldig få forskjeller på de norske partiene. FrP er kanskje det eneste partiet som kunne laget merkbare forskjeller for meg.

 

Det har nok noe med at de andre partiene allerede har vært i regjeringsposisjon. Særlig forrige borgerlige regjering gikk også inn med planer om å bruke mer penger, men når de møtte de praktiske problemene av å sitte i regjeringsposisjon så måtte de moderere seg.

 

FrP har ett stort spenn i velgerne sine og siden de ofte lover i pose og sekk så blir det nok en del skuffelser skulle FrP komme til makten. Ett eksempel er vel at det står i programmet deres at "# FrP vil redusere avgift på bensin og diesel" samtidig som at Per Sandberg går ut og sier at FrP vil vri avgiftene over på bensin og diesel slik at man betaler etter forbruk, staten merker ikke noe forskjell, men det er jo stikk motsatt av det det det offisielle programmet deres sier. Så du må nok regne med en god del løftebrudd, fordi de har i tilfeller sagt begge deler og fordi de må mest sannsynligvis moderere seg betraktelig når de kommer i maktposisjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frp vil aldri få sin økonomiske politikk gjennomført med mindre de alene får over 50%. Høyre har sagt bastant nei til å godta frp sin uansvarlige økonomiske politikk. Og ja den er uansvarlig. Frp har prøvd å fått SSB til å godkjenne politikken deres to ganger og fått krass kritikk begge gangene. Et kort sammendrag av resultatet av politikken er høyere arbeidsledighet, økte priser, økt rent, økt inflasjon, osv.

 

Ellers er jeg glad for å se at Venstre gjør det så bra som de gjør det. Håper Venstre kommer over 10% ved valget til neste år :)

Lenke til kommentar
Så er det det rasistiske aspektet! Man bryr seg mer om sin "rase" enn å hjelpe andre mennesker. tar kanskje litt vel hardt i her, men jeg vet liksom ikke hva dere tenker? Det er direkte ufyselig at man skal gå å plukke de sterkeste og beste asylsøkerne! Hva slags menneskeverd viser dette at vi har?

 

Du burde være pinlig berørt over dine egen mangel på kunnskap og innsikt i dette temaet.

 

Det største problemet når det gjelder asylsøkere er at et stort flertall ikke har grunnlag for å få asyl. Det er dette FRP ønsker å gjøre noe med.

Hva har det med rase og rasisme å gjøre?

 

I motsetning til hva alt for mange politikere påstår tilfører ikke innvandringen Norge har hatt i nærheten så mye positivt til samfunnet.

Grunnen til dette er at man har tatt inn en hærskare av folk som hovedsakelig har kommet til Norge på grunn av økonomiske fordeler. De fleste uten utdanning det norske sammfunnet har bruk for.

Her er det ikke snakk og flyktninger men vanlige innvandrere som blant annet kommer via familiegjenforening.

 

Det mange ikke er klar over er at mange ikke-vestlige innvandrere kommer via Sverige som har vært enda mer uansvarlige i sin politikk enn Norge.

Lenke til kommentar

Bro: Det er helt riktig at man trenger en innskjerping i innvandringspolitikken og bedre rutiner på hvem man slipper inn, og ikke minst hvem man kaster ut igjen. Problemet er delvis at mange ikke kan bli sendt hjem igjen pga situasjonen i hjemlandet.

 

I tillegg er norge elendige på å integrere innvandrere. Mange innvandrere vil ikke bli integrert fordi de enten er vrange eller fordi de håper på å få returnere til hjemlandet når det er trygt. Dette er noe Norge må bli bedre på. Det må også stilles høyere krav i forhold til opplæring av språk og jobb/utdanning. Det kommer nok til å være en del innvandrere som må gå på sosialstøtte, men ikke like mange som i dag.

 

Hovedproblemet mitt med frp sin innvandringspolitikk er at målsetningen deres er å komme ned i 100 innvandrere i året. Dette forteller meg at FRP driter i internasjonale avtaler og forpliktelser Norge har på å ta inn 1800 innvandrere i året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...